Hlavní navigace

Guild Wars: Factions - první dojmy

26. 3. 2006

Sdílet

Vyzkoušeli jsme datadisk pro vynikající akční MMORPG Guild Wars a nemůžeme si jej vynachválit. Nové profese, skilly, questy, prostředí a příběh - to vše najdete v chystaném přídavku Guild Wars: Factions, který se již brzy objeví na pultech obchodů.

I sebelepší MMORPG jednou může omrzet, takže je třeba jej pravidelně doplňovat novými prvky. Co najdete v chystaném přídavku pro oblíbené Guild Wars? Nové profese, skilly i questy…



Guild Wars patří mezi nejhranější aktuální MMORPG a společně s druhým dílem EverQuestu a dalšími, v našich končinách více či méně známými tituly, statečně čelí virtuálnímu gigantovi World of Warcraft. Vývojáři z ArenaNet hru dokončili v dubnu minulého roku a na trh prorazili se zbrusu novým obchodním modelem – na rozdíl od zbytku komerčních MMORPG nemusíte za hraní Guild Wars odvádět žádné měsíční poplatky. Stačí si hru koupit, nainstalovat a do fantastického prostředí nakouknout, kdykoli chcete. Pokud se tedy necítíte na návštěvu Azerothu nebo Norrathu, je Guild Wars stvořený přímo pro vás!



Factions je naplánován jako samostatný datadisk a tak si jej mohou pořídit i ti hráči, kteří ke Guild Wars zatím nepřičichli. ArenaNet a NCsoft tak opět sází na zcela odlišnou strategii a na první pohled by to mohlo vypadat, že tentokrát trochu přestřelili. Opak je však pravdou – ke hře se takto dostane více nadšenců, a pokud hernímu systému Guild Wars přijdou na chuť a budou z něj chtít vytěžit maximum, stejně si nakonec pořídí i původní verzi. Příběh datadisku se odehrává jižně od staré známé Tyrie na zcela odlišném kontinentu Cantha. Pokud již máte v Guild Wars vytvořenou postavu, jednoduše kliknete na ikonu lodě umístěné na ostrově u Lion’s Arch a s velkou parádou doplujete na tajemné souostroví daleko od své domoviny.

Říši Cantha, široko daleko proslavenou obchodem, zhruba 200 let před událostmi v Guild Wars: Factions postihla obrovská tragédie. Mocného vládce zradil a zavraždil jeho vlastní ochránce Shiro Tagatchi. Samozřejmě byl dopaden a odveden před soud (tak už to v pohádkách bývá, děti), ale poprava nepřinesla nic dobrého – jeho mocný nářek proměnil canthské lesy v kámen a moře v nefritovou pustinu. Zkamenělé bory nyní obývají Kurzickové a v nefritovém království přežívají Luxoni. Není divu, že se tyto národy nemají v lásce! Kurzickové jsou silně konzervativní a nábožensky zaměření a jakékoliv změny se jim příčí, Luxoni naopak jako divoký kočovný národ cestují po nefritových pustinách na magických strojích.



Do boje národů se ve hře samozřejmě zapojíte a rozhodnete, komu Cantha nakonec spadne do klína. Čeká vás tedy důležité rozhodnutí, s kým budete vy a vaše gilda sympatizovat. Podle volby vás pak čekají odlišné questy a dostanete se do jiných lokací. Gildy vytvoří dva znepřátelené tábory a svedou těžkou bitvu o nadvládu nad Canthou. Ovládnete různá města, v nichž uspořádáte vlastní společné akce, a s virtuálním světem se tak mnohem lépe sžijete. Klidně se ovšem může stát, že během vaší nepřítomnosti se karty zcela obrátí a místa, která před pár dny patřila vašim chráněncům, se ocitnou pod nadvládou úhlavních nepřátel. Autoři zatím neprozradili, jaké odměny čekají na vítěznou stranu, ale určitě to nebudou nějaké druhořadé maličkosti.

Radost z boje zajistí několik nových PvP i PvE misí, do nichž vývojáři mnohem více zapojí interaktivní prostředí. Do šarvátek se nepustíte pouze proti nepřátelským skupinám, ale také proti přirozeným nástrahám, které mohou nečekaně zvrátit průběh bitvy. Boje vzplanou na střechách přeplněných měst, v chrámech postavených na krunýřích gigantických mořských želv, v propletených labyrintech tunelů v nefritovém moři nebo ve zkamenělém lese. Datadisk pochopitelně poběží na stejném enginu jako Guild Wars, a tak se opět dočkáte vynikajícího grafického zpracování. Prostředí Canthy je silně ovlivněno asijským stylem, k němuž ostatně inklinovala i původní hra. Autoři připravují také nové obličeje, účesy a další úpravy vzhledu postav – ten je totiž trnem v oku spoustě současných hráčů.



Skvělou novinkou se stanou povolání assassin a ritualist, jež obohatí starou známou šestici. Majitelé původní hry budou moci s hlavními a vedlejšími profesemi libovolně experimentovat, ale pokud Guild Wars nevlastníte, primárně si vytvoříte pouze tato nová povolání (s jakoukoliv sekundární kombinací). Neměli jsme sice možnost vyzkoušet všechny skilly, ale obě profese si v Factions našly své místo – assassin jako mistr rychlého zabíjení s dýkami v obou rukách a ritualist jako kněz pronikající do nehmotné roviny a vyvolávající mocné duchy. Obě postavy mají něco do sebe, přinášejí zcela nový herní styl a už se nemůžeme dočkat, až s nimi začneme pořádně experimentovat. Počet všech nových kombinací si jistě dokážete spočítat sami.

Z dalších zajímavostí nesmíme opomenout například kooperativní challenge mise sledované v žebříčcích, což donutí hráče soutěžit a překonávat další rekordy. Lahůdkově vypadají speciální elitní mise, kterých se zúčastní jen ti nejsilnější hrdinové. Guild Wars: Factions přinese zhruba tři sta nových skillů (zkrátka nepřijdou ani staré profese), padesát lokací se spoustou questů pospojovaných do zbrusu nové PvE kampaně, stovku nových nepřátel a monster, nové gildovní síně, brnění, pety a spoustu zbraní a dalších předmětů.

V současné době zkrátka neexistuje nic, co by nás od koupě chystaného datadisku mohlo odradit. Jen nás mrzí, že autoři pravděpodobně neplánují nijak vylepšit obchodování. Postávání a halekání ve městech je totiž největší slabinou Guild Wars a nějaká zjednodušené aukce by hře výrazně prospěla.

Autor článku