Hlavní navigace

Half-Life 2 se zpozdí

30. 7. 2003

Sdílet

O možných důvodech můžeme jen spekulovat, tak spekulujme…

Také vás málem ranila mrtvice, když vydavatelství Vivendi Universal Games koncem dubna oznámilo, že vývoj 3D akce Half-Life 2 je téměř u konce, přičemž na pultech obchodů by se měla tato hra objevit již v posledním zářijovém dni? Tak vida – život nakonec nebude tak sladký, jak se zdálo. Vydavatel totiž odsunul termín uvedení na trh na „konec tohoto roku“, což může znamenat listopad, případně také prosinec. Leden už ale nepřichází v úvahu – těžko si představit po uši zadlužené Vivendi, jak si nechá mezi prsty proklouznout tučné tržby z vánoční nákupní horečky.


Zaměstnanci Vivendi ani vývojáři z Valve neuvedli žádný důvod, proč ke zdržení došlo, ale pravděpodobně se jedná o problémy s antialiasingem na některých grafických kartách. V posledních dnech se totiž začaly objevovat zprávy, že engine neumí správně nakládat s vyhlazováním hran a jediný způsob, jak zabránit rozpadání obrazu, je antialiasing úplně vypnout. Pochopitelně, že kdyby vydali hru v této podobě, asi by se na jejich hlavy snesla nezáviděníhodná vlna kritiky – a zcela oprávněné.