Hammer & Sickle - první dojmy

9. 10. 2005

Sdílet

Již co nevidět spatří světlo světa mix strategie a RPG Hammer & Sickle od Nival Interactive. Hru jsme otestovali a přinášíme vám podrobné první dojmy. Jak na nás nástupce Silent Storm zapůsobil a co všechno vás v této novince čeká?

Konec druhé světové války se dal jen těžko nazvat mírem. Vyostřování vztahů mezi Východem a Západem gradovalo a namísto otevřených bitev přišly souboje špionáží.



Právě do tohoto období vás zavede připravovaný titul Hammer & Sickle. Ocitnete se v roli ruského vojáka pověřeného průzkumnými a špionážními misemi na území západní části Berlína v roce 1949. Právě zde je napětí mezi mocnostmi nejvýraznější a skutečná identita místních obyvatel je mnohdy velmi překvapující. Na ulicích tak potkáte jak spořádané občany, tak zvědy, vojáky i odboj. Zkrátka a dobře, dosti nebezpečné území pro někoho, kdo by tu vlastně ani neměl být.



Správnou strategií kradmého boje o informace rozhodně nebudou bitvy obřích rozměrů, hromadná demolice městských bloků a jízda tankem uprostřed náměstí. Na řadu tak přijde plížení, opatrné vkrádání do objektů a tichá likvidace nepohodlných strážných. Ovšem o nějakou tu přestřelku jistě nebude nouze.

Samotný agent na nepřátelském území by toho ale moc nesvedl. Beze znalosti místních poměrů, bez potřebných kontaktů a zdrojů důležitých dokumentů by jeho život dosahoval pouze jepičí délky. Ani v H & S nesmíte opomenout důležitost kontaktu s místními obyvateli – najdete mezi nimi překupníky zbraní, dokumentů i informací. Hodit se bude jistě i místní doktor, který za úplatu ošetří i velmi těžká zranění. V neposlední řadě není špatné naverbovat i pár kamarádů do skupiny, jejich schopnosti jistě přijdou vhod. Ale pozor! Pokud budete provádět akce rozcházející se s jejich přesvědčením, můžete čekat dezerci či dokonce útok. Nejinak tomu bude i při konfliktech na otevřeném prostranství. Hlídky nerady vidí civilistu se zbraní v ruce, a když navíc začnete střílet, zanedlouho přijedou ozbrojené posily. V tu chvíli se velmi šikne převlek za amerického důstojníka. Jakmile ale po vás někdo požaduje identifikační papíry, jste opět v háji. Život zvěda vskutku není jednoduchý.

Tolik je nám zatím známo o připravovaném příběhu. Po stránce grafického zpracování se pro příznivce strategií nebude konat žádné překvapení. Již při prvním pohledu vyvstane milá vzpomínka na výborný Silent Storm, neboť vizuální stránka je prakticky totožná, stejně jako fyzikální engine, dovolující kompletní destrukci okolí.



Oku sice lahodí hezky zpracované prostředí a pohyby postav, ale už se jedná o poněkud ohranou písničku, které by rozhodně neublížila nějaká změna. Díky známému prostředí zkušený hráč zasedne k H & S a bez jakéhokoliv tutoriálu se pustí do hry, ale trocha oživení by neškodila.

Co nám ale chybí ve vizuální stránce, to hra dohání po stránce náplně. Zapomeňte na nějaké lineární plnění nabízených misí, na velitele, který vás povede za ručičku a vždy po skončení akce nabídne ošetřovnu a klidnou ubikaci. Nyní jste na území nepřítele a co si neopatříte sami, to nemáte. S neomezený pohybem bude jen na vás, v jakou denní či noční hodinu půjdete splnit požadovaný úkol, jaké lidi kontaktujete, jaké zabijete a jaké jen tiše obejdete. Možná si budete věřit, že na vše vystačíte sami, možná si pozvete do party ještě několik specialistů. Neustále ale musíte mít na paměti, že USA a SSSR jsou silné vojenské mocnosti, a pokud naděláte moc rozruchu a budete odhaleni, třetí světová válka dopadne na již tak zničený svět.

Zodpovědnost za budoucnost lidstva, volnost konání a nutnost utajení – takové jsou hlavní rysy připravovaného mixu strategie a RPG od firmy Nival Interactive. Pokud vás tedy takové věci lákají a jste ochotni překousnout již notoricky známý design, pak se těšte. Ještě během tohoto roku by se měla objevit anglická verze hry, na ruském trhu je již v prodeji. Uvidíme, jak zdařilý kousek autoři tentokrát servírují.