Úspěch ale nemusí zdaleka přijít tak jednoznačně, jak se na první pohled zdá. Ano, Microsoft momentálně drží otěže pevně v rukou a je pionýrem podnikového využití smíšené reality. Jenže svého mocného oře musí správně nasměrovat; ti, kdo jsou na trhu první, mnohdy jen otevřou cestu dokonalejším produktům, které se poučí z chyb předchůdce.
HoloLens 2 tak musí obstát samy o sobě. Microsoft na to bezpochyby má; má vlastní vědce a vývojáře světové kvality, širokou síť partnerů a podnikových zákazníků i bohaté zkušenosti s AI, AR a smíšenou realitou.
Nemusí to stačit, ale může – to ukáže čas.
Trefa do černého nebo zklamání? A co je nového oproti předchozímu modelu?
Analytici se plně neshodnou, ale kupříkladu Anshel Sag z Moor Insights & Strategy je vůči novým HoloLens dosti optimistický; a to je pro Redmondského giganta skvělým znamením.
HoloLens 2 nejsou vůbec mířeny na spotřebitelský trh, ale skutečně specificky pro podnikové využití. To vyplývá podle Annette Jump z Gartneru z celkového projevu firmy na současném MWC.
Tomu odpovídají i specifikace: vývojáři nepředpokládali, že by HoloLens 2 někdo nosil celý den a kupříkladu na něm hrál hry. Nosit se dá na jedno nabití přibližně 2 až 3 hodiny. Headset má být pohodlnější než předchůdce a umožní nošení běžných brýlí. Displej je nyní odklopný, takže manažeři budou moc mluvit s lidmi přímo a bez sundávání HoloLens, stejně tak různí inženýři a pracovníci v poli kdykoliv část s displejem odklopit a pracovat bez něj.
Zdvojnásobilo se FOV – field of view, neboli prostor, skrze který může uživatel koukat, a přidali se nové funkce typu scrollování očima a přihlášení skrze sken oční sítnice.
Firma tak vyřešila nejpalčivější stížnosti, na které si zákazníci první verze HoloLens často stěžovali. Váha, komfort, výdrž baterie, to vše je vylepšené a zpříjemněné, popsal dále Anshel Sag.
Je však nadále co zlepšovat. Váha se může ještě o dost snížit, stejně tak zvýšit FOV a hlavně též výdrž baterie.
Oficiálně se HoloLens 2 začnou prodávat na podzim, v Česku se však objeví už dříve: v portfoliu je na přelomu jara a léta představí společnost DEV:GUERILLA, která se souvisejícími technologiemi pracuje často. Mezi její zákazníky patří třeba Tchibo, Plzeňský Prazdroj, AV ČR nebo Operátor ICT v Praze.
O HoloLens toho víme víc, a můžete se tak těšit na článek, který se objeví v prvním tištěném čísle AI Worldu již brzy.