HP experimentuje s rozpoznáváním barev v mobilu

12. 7. 2007

Sdílet

Společnost Hewlett-Packard se zabývá možností využít mobilního telefonu k přesnému určování barev. Využití této služby vidí jako pomocný nástroj například při nakupování oblečení a v kosmetice.

ICTS24

Někdy se člověk až diví, co všechno se vymýšlí v různých oblastech lidského života. A mobilní telefony a s nimi spojené služby jsou předmětem intenzivního zajmu společností snažících se zákazníkům vnutit stále nové služby. Pravda, většinou si zákazníci stěžují na špatné klávesy, velikost písma, problémy s nastavením zvuku, ale ono je o tolik atraktivnější nastrkat do mobilních telefonů nové aplikace a možnosti, které velmi pravděpodobně většina z nás stejně nevyužije.


Je dost možné, že stejný osud zapomenutého vynálezu potká také novou vymoženost z laboratoří HP - Color Match. Ve středu provedená veřejná ukázka byla doprovázena komentářem plným důvěry a velkých slov, jak už je u Američanů zvykem.

Color Match má „kombinovat optiku, zpracování obrazu a mobilní technologii s cílem přiřazovat k sobě barvy tak, aby se vhodně doplňovaly“. Poskytováno na dálku a vhodné při nakupování nového oblečení. Nutnost pro toho, kdo nechce být „out“ co se týče módního oblečení (předpokládáme však, že většina našich čtenářů je spokojena se současným oblečením i bez konzultace s odborníkem). Samozřejmě velmi vhodné i pro „správnou“ volbu kosmetiky.

Probíhá to tak, že žena či metrosexuál se nechá mobilním fotoaparátem vyfotit spolu s připraveným barevným vzorkovníkem. Foto odešle jako MMS speciální „poradenské službě“. Program snímek vyhodnotí, najde tvář, upraví barvy a správně nastaví tóny dle vzorkovníku. Následně analyzuje barevné tóny tváře, porovná je s existující databází již dříve hodnocených snímků a dle toho určí nejvhodnější kosmetické barvy hodící se ke konkrétnímu obličeji. Výsledek odešle zpět jako MMS. Celé by to nemělo trvat déle jak několik sekund.

Jeden z vědců na předvádění zdůraznil, ehm, hrozivou pravdu, že totiž některé parfumerie či kosmetické salóny buď nemají potřebné kosmetické poradce, a potom je služba supluje. Nebo, což je snad ještě horší, nemají na skladě doporučenou barvu, v tom případě služba doporučí, kde se dá koupit a případně i konkrétní značku.

Čímž se dostáváme k tomu, jaké je to celé fajn. Zákazník zaplatí za „odbornou analýzu“ a ještě dostane doporučení, co přesně si koupit, přičemž provozovatel služby navíc dostane zaplaceno od výrobce kosmetiky, že propaguje jeho výrobek.

Jak již bylo řečeno, kosmetika není jediným zbožím, kde lze tuto specialitku využít - lidé z HP zmínili i nákup oblečení. Nafotíte si oblek a služba vám vyhodnotí, jakou barvu by měla mít například kravata. Pokud se tedy cítíte k takovéto těžké volbě sami nedostatečně kompetentní.

Sám bych si pro takovou technologii dokázal představit mnohem lepší využití. Například pro barvoslepé, když by mobilní telefon dokázal na vyfoceném obrázku jasně popsat barvy, ať již pomocí čísel či slovně. Či ještě lépe je identifikovat na místě. Software by to zřejmě podle představených specifikací dovoloval, takže se necháme překvapit konečným řešením, protože tato prezentace byla především pro nákupčí výrobců mobilů a obsahu operátorů.

- - Alexandr Radecký