HP údajně vyřešil dva největší problémy 3D tisku

Sdílet

 Autor: © Prusa Research
Společnost Hewlett-Packard údajně vyřešila dva největší problémy spojené s dnešními 3D tiskárnami. Kvalitnější technologii společnost podle generální ředitelky Meg Whitmanové představí letos v červnu.

3D tisk je populárním tématem, ale dnešní systémy mají dva hlavní problémy, řekla ve středu na schůzi akcionářů generální ředitelka Meg Whitmanová. Jedním z nich je, že je tisk nesmírně pomalý. „Je to jako sledovat tající led,“ řekla. Druhým problémem je podle Whitmanové nedostatečná povrchová úprava. „Povrch substrátu není perfektní,“ konstatovala. „Věříme, že jsme oba tyto problémy vyřešili, a na červen chystáme velké technologické oznámení ohledně toho, jak k tomu plánujeme přistupovat,“ dodala.

To ovšem neznamená, že v té době HP vydá finální produkt, ale naznačuje, že společnost předvede, na čem pracuje a kam v této oblasti směřuje.

Whitmanová dále oznámila, že se v první řadě zaměří na obchodní trh, na kterém podle ní bude největší poptávka po systémech, které mohou být použity k tištění prototypů i finálních produktů. První zkušenost uživatelů s 3D tiskem podle ní bude spíše zprostředkovaná poskytovateli služeb, například různými copycentry.

Na plány společnosti HP ohledně 3D tisku bylo vzneseno mnoho dotazů, protože tiskárny jsou jednou z největších součástí jejích obchodů a zůstat v tomto odvětví pozadu by mohlo společnost vážně ohrozit. Whitmanová kromě jiného odpovídala akcionářům také na dotaz, zda se HP zajímá o svůj další růst a pokud ano, tak „proč ještě nemáte žádné dostupné 3D tiskárny?“

Několik společností se už prodeji 3D tiskáren věnuje, včetně 3D systémů a stratasys. Výzkumníci ze společnosti IDC zjistili, že se 3D tisk již posunul a zajímá už více lidí než pouze nadšence do nových technologií. IDC také předpokládá, že se prodej 3D tiskáren oproti minulému roku zvýší o 67 procent.

ICTS24

Whitmanová se zmínila i o plánech ohledně mobilních technologií. Společnost HP nedávno začala prodávat první phablet v Indii, ale zatím se snaží vyřešit, jak oslovit stále narůstající trh se smartphony. „Nechceme zahájit prodej smartphonů a přijít o miliardu dolarů. Chceme mobilní trh oslovit způsobem, který je pro HP správný,“ vysvětlila Whitmanová opatrný postoj své společnosti.