Schopnost snadno sdílet data bezpečně a decentralizovaným způsobem by měla být využita kupříkladu k varováním o dopravních zácpách a jiných situacích v reálném čase, nebo třeba k nacházení volných míst k parkování.
Blockchainovou platformu chtějí ve vzájemné spolupráci obě firmy spustit ještě tento rok a má sloužit mimo výše popsaných možností také k monetizaci sbíraných informací. HPE a Continental iniciativu ohlásili na probíhajícím MWC 2019.
Platformu si představují takto: „Zákazníci, například automobilky, stále ukládají data ve vlastních datových centrech a sdílí jen specifické sady informací při prodeji kupcům. Tento přístup dává kontrolu nad vlastními daty všem členům ekosystému, zároveň s tím však umožňuje vysoce bezpečnou a efektivní monetizaci sesbíraných informací z vozidel.“
Společnosti zdůraznily – v souvislosti se současným tlakem na soukromí zákazníků velmi moudře – že obchodování s informacemi z automobilů bude uskutečněno po získání souhlasu řidiče. V platformě bude integrován „systém na správu souhlasu umožňující jednoduché odsouhlasení nebo zákaz sběru dat pro řidiče“. Má být plně v souladu s GDPR a dalšími legislativními nařízeními na světě.
Sdílením dat chtějí obě firmy mimo jiné zrychlit řešení největších dopravních výzev v době vývoje autonomních vozidel.
O potenciálu blockchainových systémů pro samořiditelné automobily se spekuluje dlouho, nyní se již realizuje v praxi. Na jiné technologii založené na blockchainu pracuje Toyota a GM, minulý rok navíc BMW, GM, Ford a Renault založily skupinu MOBI (Mobility Open Blockchain Intiative), která má dále vývoj posunovat kupředu.