Hlavní navigace

Huxley

26. 4. 2006

Sdílet

Katastrofickou vizi budoucnosti lidstva najdete v každé druhé hře. V Huxley začnete mutovat a opět se navzájem povraždíte. V bitevní vřavě si ale na příběh ani nevzpomenete – nebudete mít čas!

Bývalý viceprezident Electronic Arts Lars Butler přirovnal hraní singleplayerových titulů k onanii. Ten pravý zážitek přichází až s onlinovými světy, jejichž nabídka neustále roste. Na internetu najdete spoustu MMORPG, ale fanoušci akcí suší hubu. Před několika lety sice vyšel PlanetSide, ale jeho stárnoucí grafické zpracování pomaličku ztrácí dech. Zdárně zkombinovat first person akci a onlinovku není nijak jednoduché, a tak se vývojáři tvorbě takového hybridu zdárně vyhýbají. Těžkého úkolu se nakonec zhostila korejská společnost Webzen, jejíž zaměstnanci pilně pracují na novince s názvem Huxley.



První pohled na chystané MMOFPS s prvky RPG nezanechá jediné oko suché. Autoři si pro svůj nový počin licencovali Unreal Engine 3, což jistě hovoří za vše. Při sledování okolních screenshotů propadnete nadšení z naprosto neuvěřitelné grafiky, ale současně vás píchne u srdce z představy hardwarových nároků. Staré železo bude chtít vyměnit za nové kousky a rozhodně to nebude zadarmo. Vizuální zpracování ale v případě onlinového žánru není nejdůležitější, i když jde o first person akci. Pokud autoři nenabídnou fungující systém a nedokáží hráče zaujmout, jen těžko budou shánět dobrovolníky, kteří se upíšou k pravidelným měsíčním poplatkům. Ovšem v případě Huxley zatím vše nasvědčuje tomu, že se není čeho obávat. Ostatně posuďte sami...



Zavřete oči a představte si vzdálenou budoucnost, kdy se všechno jako obvykle parádně podělá. Na Zemi se snesou jakési nuclearity (nejspíše agresivní příbuzní obyčejných meteoritů) a začnou se dít divné věci. Obrovská zemětřesení a potopy jsou na denní pořádku, klima blázní víc, než je zdrávo, lidé začínají mutovat, a aby toho nebylo málo, mezi mutací nedotčenými jedinci a novými druhy se rozhoří plamen nenávisti tak silný, že pohltí i samotné hráče. Při tvorbě virtuálního alter ega vás čeká volba, zdali chcete kopat za Sapiens, nebo se přikloníte na stranu Alternatives. Na scénu se ale dostane i třetí strana zvaná Hybrids (H.L.O., Hybrid Liberation Organization). Tito podivíni spatřili světlo světa jen díky zvrhlým sexuálním chutím nenasytných pozemšťanů, kteří zatoužili po tělesném spojení s mutantem. Autoři zatím odmítli prozradit, zda budou Hybridi další hratelnou rasou (alespoň v omezené míře či ve speciálních případech), ale zcela jistě vám zkříží cestu v PvE části hry.

Výběrem rasy ale diferenciace nekončí. Obě strany se totiž dělí do dvou větví, jež určí vaši další specializaci. Mezi Sapiens najdete One a Syn. Prvně jmenovaní se podle vývojářů nejvíce podobají současným lidem a dokáží naplno využít válečnou výbavu. Dělají tedy velké pokroky v zacházení se zbraněmi či v pilotování všech bojových vehiklů (útočné, obranné a podpůrné stroje). Jejich štíhlí a hbití kolegové Syn jsou neobvykle chladnokrevní a jako stvoření pro různé utajené operace. Altereavers a Alternix se naopak hlásí ke znepřáteleným mutantům. Čestní, loajální a nelítostní Altereavers jsou urostlí hromotluci, kteří se specializují na boj s těžkými kalibry. A na závěr zbývají nepřirozeně senzitivní mutanti se šedou kůží, jejichž schopnosti je předurčují k infiltracím a atentátům.



Vývoj postav v onlinových titulech dělá starosti spoustě herních vývojářů a nejinak tomu je i v případě zaměstnanců Webzenu. S ním totiž stojí a padá úspěch Huxley, takže stačí jediný krok vedle a hru nezachrání ani dech beroucí grafický engine. Podle producenta Kijong Kanga vývoj proběhne ve dvou rovinách. Ve vertikální rovině postavy získají nové schopnosti, zatímco v horizontální si hráči vytvoří různé bojové styly. Základem úspěšného růstu se stane zkušenost, již budete získávat zejména v PvE části hry. Hrdinové a hrdinky klasickým způsobem porostou po úrovních a v době spuštění hry se budete moci vyšplhat až na padesátku (evidentně se již nyní počítá s přídavky, které levelový strop tradičně posunou výše). Autoři záměrně zrychlují postup na nižších úrovních a naopak jej prodlužují pokročilým postavám, aby mírně snížili propastné rozdíly mezi začínajícími a stárnoucími dobrodruhy. V PvE budete plnit klasické questy jako v obyčejných MMORPG titulech, které se pochopitelně liší v závislosti na frakci, jíž řeknete své ano. Pokecáte s NPC, dostanete úkol a vydáte se do boje s Hybridy. Valnou většinu takových questů splníte bez pomoci dalších bojovníků, což není případ dungeonů, které zde plní funkci instancí z World of Warcraft. Skupina ostřílených válečných psů dostane společný úkol, který vyžaduje sehraný tým. Autoři v současné době ještě zvažují, zda do hry v instancích (a jakým způsobem) zapojit nepřátelské týmy. Jak poroste úroveň vašeho avatara, získáte přístup k novým schopnostem, takže obléknete například kvalitnější brnění, zvládnete lepší zbraně či se naučíte efektní dvojitý skok.

Horizontální rovina vývoje se točí okolo hodnosti v PvP soubojích, které rozhodně nebudete moci ignorovat. Vše totiž nasvědčuje tomu, že vaše pozice dosažená v boji proti ostatním hráčům ovlivní aktuální dosažitelnou úroveň. Pokud se tedy na PvP vykašlete, odsoudíte se k neustálému plácání na nízkých levelech. Čím vyšší bude váš „rank“, tím více si budete moci vyskakovat. Zformujete PvP týmy, budete rozdávat rozkazy, organizovat útoky a plánovat přepadové akce. Přese všechny finesy ale vývojáři stále kladou důraz na samotnou first person akci a stavějí dobrou taktiku a strategii před získávané schopnosti. Nabušené postavě klasicky nestoupne počet životů, síla nebo rychlost, ale zpřístupní se jí lepší zbraně a brnění. To ovšem neznamená, že začínající hráč na nižším levelu nemůže takovému frajírkovi nakopat řiť díky rychlejším reflexům a přirozené šikovnosti.



Adrenalinové řádění v Huxley zaujme všechny příznivce first person akcí, kteří zatouží po společnosti ostatních hráčů a RPG prvcích ve svém oblíbeném herním žánru. MMOFPS od Webzenu se totiž hraje velice podobně jako klasické 3D akce. Při plnění úkolů prozkoumáte nové oblasti, pustíte se do křížku s nepřáteli a získáte nové schopnosti a předměty. Vývojáři si dávají záležet s umělou inteligencí nepřátel, kteří získají podobné návyky jako jejich kolegové z MMORPG. Někteří překvapí svými specialitami, jiní se vás pokusí udolat v přesile. Budou patrolovat v určitých oblastech, a když si nedáte pozor, spustí poplach, a rapidně tak sníží vaši šanci na úspěšné dokončení mise.

Abyste se více sžili se svou virtuální postavou, spoustu nalezených předmětů vylepšíte různými upgrady. Tolik známé sloty v brnění a zbraních z Diabla a z dalších akčních RPG najdete i v Huxley, kde postavě nezvýší obranu či útok (aby nedošlo k narušení křehké rovnováhy), ale potěší novými funkcemi a schopnostmi. A jak to autoři vyřeší se smrtí? Pokud se postava odebere do věčných lovišť, po znovuzrození nebude sužována žádným postihem. Místo toho se do boje zapojí se zpožděním, čímž dojde k oslabení týmu a zvýšení šance soupeřů.

Pokud jsme vás tedy dostatečně nalákali, pomalu si začněte šetřit na pořádný upgrade počítače a rychlé internetové spojení. Huxley se totiž objeví ještě letos (nejspíše ke konci roku) a rozhodně bude stát za hřích.

Autor článku