Společnost IBM doufá, že se jí podaří vytvořit novou generaci specialistů na big data. Pomoci tomu má partnerství s řadou univerzit po celém světě. Devět takových dohod oznámila ve středu. Výsledkem by měly různé programy a studijní obory, u kterých by IBM měla vliv na obsah výuky.
Big data je označení, které se dnes používá pro obrovské množství strukturovaných i nestrukturovaných dat, která neustále generují weby, sociální média, snímače, chytré telefony a další zařízení. Společnosti dnes hledají nástroje, které by s těmi informacemi dokázaly pracovat a vyhodnocovat je, což, vzhledem k množství, které může přesáhnout stovky terabajtů přibývajících každý týden, není jednoduché.
Počet pozic specializace big dat sice není proti jiným oborům závratně velký (například na mezinárodním webu Dice.com to je 1 500 pozic z 84 000 vypsaných), ale meziročně roste o desítky procent, zatímco celý trh IT spíše stagnuje. Nejde také o znalost programování na distribuovaných systémech, jako je Hadoop, ale vyžadováno je i hlubší chápání matematické analýzy, které nejde získat běžnou praxí v IT.
Účastníci vysokoškolských programů budou podle IBM mít přístup k „širokému spektru softwarových řešení zaměřených na big data a jejich analýzu“ – ale především k případovým studiím a IBM bude vysílat své experty na „přednášková turné“.
V nějaké formě byla již spolupráce týkající se velkých dat navázána s více než tisícem škol. Podobné programy mají jasné výhody pro obě strany, školy jsou stále více svazovány svými rozpočty a nemohou jednoduše získat přístup k těm nejnákladnějším a nejmodernějším technologiím, zatímco IBM tak může budoucímu trhu připravit konzultanty a developery, kteří mají zkušenost s jejími technologiemi.