Z výrobce počítačového hardwaru se IBM pomalu transformuje v technologicko-poradenskou IT společnost. A vyzývá své zákazníky, aby prošli podobným procesem. IT už nemá být samostatnou částí firmy, která řeší její problémy, ale naopak nástrojem a pomocníkem, který zlepšuje existující a generuje nový byznys. A jak tomu chce IBM napomoci? Názorné příklady ukazovala firma na své výroční konferenci Impact 2012, ačkoliv dominantou nebylo ani tak předvádění novinek – i když se našly – ale spíše předvádění nasazení různých řešení u zákazníků a partnerů IBM po celém světě.
Návštěvníci tak mohli třeba vidět, jak pracují v některých amerických nemocnicích s tablety či například jak řetězec autoservisů TBC řídí prostřednictvím IBM Worklight skladové zásoby autodílů. Podobných a dalších příkladů bylo na Impactu 2012 k vidění neuvěřitelně mnoho. Z neosobních datasheetů, popisů softwarových řešení nebo informačních letáků se tak stávalo cosi reálného, co člověk mohl vidět na vlastní oči a promluvit si s reálnými uživateli, kteří mají praktické zkušenosti s vybranými aplikacemi.
Digitál vládne světu
Jádrem nového postoje firem k IT je přesun aktivit do digitálního světa. Klíčem ke komunikaci se zákazníky, potažmo prodeje zboží a služeb, se stávají internet, sociální sítě, instant messaging, tablety, ultrabooky, chytré telefony… Čím více kanálů, tím ovšem větší zmatek.
Proto IBM vyvinulo technologie, které všechny cesty spojí dohromady a přidají na vrch ještě logistiku a nezbytný marketing, aby se prodávalo ještě víc. Základem je nová verze IBM WebSphere Application Serveru, který doplňuje další software právě pro práci se sociálním softwarem a rozhodovacími nástroji. Ke zlepšení byznysu by měla dopomáhat i nová generace serverových systémů PureSystems, ve zkratce jde o integraci všech možných prvků IT infrastruktury do jedné krabice velikosti solidní americké lednice. IBM tvrdí, že tím dává do rukou partnerů a zákazníků nástroj pro levnější a rychlejší vytváření levnějších řešení pro jejich zákazníky. Zájemci si dokonce mohou na 90 dní zdarma vyzkoušet práci s PureSystems v cloudu.
Vhodné to je třeba pro testování návratnosti různých aplikací, kdy se vytvoří třeba mobilní aplikace a před nasazením do reálného provozu se otestuje právě v prostředí PureSystems, za minimální finanční náročnosti.
Bez mobilu už ani ránu
„Není žádným tajemstvím, že za poslední dekádu právě nejúspěšnější společnosti byly při zavádění nových technologií do podnikání nejrychlejší,“ řekla na konferenci generální manažerka IBM pro aplikace a integraci middlewaru Marie Wieck. A proto také IBM předvedlo kompletní portfolio softwaru a služeb pro mobilní prostředí. IBM odhaduje, že trh, na který novinka cílí, má hodnotu kolem 22 miliard dolarů s potenciálem růstu až k 36 miliardám během tří let. Součástí novinky je řada základních prvků, k nimž patří zejména spolupráce mobilního prostředí s cloudovými a back-endovými systémy, vytváření a provozování mobilních aplikací na platformách Apple iOS, Google Android a RIM BlackBerry, jednodušší správu mobilních zařízení při strategii BYOD (Bring Your Own Device – nošení vlastních mobilních zařízení zaměstnanci do zaměstnání) a nová sada služeb pro bezpečné propojení firemních dat a služeb s mobilními zařízeními.