IBM rozšiřuje nabídku řešení pro menší firmy

16. 5. 2007

Sdílet

"Někteří potenciální zákazníci si ještě stále myslí, že prodáváme jen produkty třídy Rolls-Royce a Bentley. My ale přece nabízíme i cenově výhodná řešení pro střední a menší firmy," zaznělo mimo jiné na konferenci IBM PartnerWorld 2007, která se na přelomu dubna a května konala v americkém St. Louis. A právě strategie firmy v oblasti SMB byla hlavním tématem této akce.

"Někteří potenciální zákazníci si ještě stále myslí, že prodáváme jen produkty třídy Rolls-Royce a Bentley. My ale přece nabízíme i cenově výhodná řešení pro střední a menší firmy," zaznělo mimo jiné na konferenci IBM PartnerWorld 2007, která se na přelomu dubna a května konala v americkém St. Louis. A právě strategie firmy v oblasti SMB byla hlavním tématem této akce.


Za segment SMB (Small/Medium Business) označuje IBM firmy se 100 až 1 000 zaměstnanců. Objem odpovídajícího IT trhu by měl podle jejích údajů letos dosáhnout hodnoty 230 miliard dolarů a IT řešení by z něj měla představovat 70 %. Podle představitelů IBM klienti z tohoto trhu stále častěji vyžadují výrazně inovativní řešení, která jim pomohou expandovat. Zde vidí prostor pro své partnery, kteří dříve prodávali především software a hardware IBM, nyní však ve stále větší míře nabízejí i její služby.


Konferenci samozřejmě doprovázela výstava IT řešení IBM i jejích partnerů (větší obrázek).

Portfolio Express

Na trh SMB míří firma IBM již 5 let s produkty označovanými nálepkou Express a s iniciativou Express Advantage, která je zastřešuje. Nyní IBM plánuje investovat přes 200 milionů dolarů na podporu jejího spuštění i mimo Severní Ameriku - konkrétně ve 23 zemích Evropy, Asie/Pacifiku a Latinské Ameriky.

Portfolio Express produktů v současnosti zahrnuje databázi DB2, middleware WebSphere, groupware Lotus, správní software Tivoli, servery, storage i služby. „Na trhu je nyní přes 160 produktů Express a více než 800 partnerských řešení označovaných jako Built on Express,“ pochlubil se na konferenci Steve Solazzo, generální manažer pro SMB IBM. Podle jeho slov přitom rozhodně nejde o omezené verze produktů určených pro velké firmy, ale o produkty uzpůsobené potřebám středních a malých firem - především pokud jde o snadnost jejich použití.
"Naše strategie v oblasti SMB se nemění, ta současná je totiž úspěšná," konstatoval na konferenci Solazzo a dodal: "Změnit ale musíme vnímání naší firmy na trhu - některé střední a menší firmy totiž ještě mnohdy ani neuvažují o produktech IBM. Naši současní zákazníci z tohoto segmentu ale přitom tvoří 20 % obratu IBM.“



„Internet - díky tomu, že jsou v něm zapojeny miliony zařízení - změnil model fungování počítačových systémů.“ - Samuel J. Palmisano, CEO IBM.

Podpora partnerů

Jedním z konkrétních kroků na podporu obchodních partnerů IBM je spuštění nového programu PartnerWorld Value Net Connections (www.ibm.com/partnerworld/valuenet). V jeho rámci mají nyní partneři přístup k řadě informací a k nástrojům, jež jim mají usnadnit vzájemnou spolupráci. Firma s určitým řešením tak nyní třeba může najít druhou, která nabízí produkt, jež toto řešení vhodně doplňuje - a společně tak mohou nabídnout řešení lépe ušité na míru konkrétního zákazníka.

K podpoře vývojářů a partnerů IBM má sloužit i na konferenci ohlášená sada nástrojů pro takzvaný sociální networking. K dispozici jsou nyní IBM developerWorks community spaces (zde), sdružující 12 komunit, v jejichž rámci mohou vývojáři spolupracovat na rozvoji technologií, jakými jsou SaaS (Software as a Service), SOA (Service Oriented Architecture) nebo mashups (webové aplikace propojující data z různých zdrojů). Spuštěny byly rovněž IBM Lotus Connections for Partners (více informací zde), platforma, díky níž mohou partneři IBM sdílet informace o svých firmách a spolupracovat na obchodních projektech.


Zlatým hřebem doplňkového kulturního programu konference bylo vystoupení texaské skupiny ZZ Top (větší obrázek).

Obě výše zmíněné platformy jsou založeny na Lotus Connections, novém integrovaném balíku nástrojů pro sociální networking. "Chceme našim partnerům ukázat bohaté možnosti nabízené sociálním softwarem," komentoval spuštění nových produktů Tim Kounadis, ředitel pro prodejní kanály a SMB IBM Lotus. "Myslíme si, že Lotus Connections jsou jedním ze způsobů, jak firmám ukázat možnosti využití sociálního softwaru v byznysu."

IBM podle svých představitelů současně pracuje na další vlně softwaru pro sociální networking, a to v oblasti business intelligence, real-time komunikace a vývoje aplikací pro Web 2.0.

Časy se mění

Internet - díky tomu, že jsou v něm zapojeny miliony zařízení - změnil model fungování počítačových systémů,“ konstatoval v rámci své keynote na konferenci Samuel J. Palmisano, CEO IBM. „Reakcí na tuto změnu je využití otevřené flexibilní integrované infrastruktury realizované prostřednictvím technologií, jakými jsou SOA, blady nebo virtualizace. A jejím důsledkem je mimo jiné konvergence softwaru a služeb,“ dodal.

CEO IBM na konferenci také vyhlásil novou kategorii ocenění pro partnery v rámci IBM PartnerWorld Beacon Award, a to cenu za firemní občanství (corporate citizenship). Ta bude udělována za inovativní řešení v oblasti informačních technologií vyvinuté a nasazené obchodním partnerem IBM a vylepšující podmínky v oblasti životního prostředí, společensky prospěšných komunit, lidských zdrojů a společensky zodpovědných praktik v dodavatelsko-odběratelském řetězci.

Konference IBM PartnerWorld, jejímž cílem je sdílet informace o strategii, řešeních a obchodních programech IBM, se letos zúčastnilo na 5 500 lidí. Více informací o této akci lze nalézt na webové adrese zde.

Foto: IBM

 

Autor článku