Společnost IDC ve své aktuální zprávě uvádí, že přestože je umělá inteligence pro zhruba polovinu organizací jednou z investičních priorit, jen čtvrtina respondentů byla zatím schopná zavést strategii AI na úrovni celého podniku.
„Organizace, které zavádí umělou inteligenci, vynikají lepšími vztahy se zákazníky, vyšší mírou inovací i větší konkurenceschopností,“ říká Ritu Jyotiová z IDC. „Zároveň mají vyšší marže i produktivnější zaměstnance.“
Jyotiová vyzdvihuje, že firmy na celé planetě by měly zhodnotit své podnikové vize a transformovat pracovní sílu, procesy, technologie a připravenost dat tak, aby mohly využívat potenciál AI a digitálního věku naplno.
Vyšší produktivita i spokojenost zákazníků
Mezi hlavní faktory, které podniky motivují k implementaci umělé inteligence, patří podle IDC lepší produktivita, vyšší spokojenost zákazníků či kratší čas uvedení produktu nebo služby na trh.
Náklady na řešení AI, nedostatek kvalifikovaného personálu a potenciálně zkreslená data jsou naopak důvody, které firmy od umělé inteligence zrazují. Přes 60 % organizací zároveň v souvislosti se zaváděním AI mění své obchodní modely.
Prvky umělé inteligence si v organizacích nejčastěji osvojují oddělení IT, zákaznického servisu a řízení rizik. Firmy si uvědomují i bezpečnostní rizika AI – téměř 50 % respondentů uvedlo, že se zabývá etickým využitím této technologie.
Většina organizací má podle IDC nějakou zkušenost se selháním projektu AI, přičemž mezi hlavní příčiny neúspěchu řadí nedostatek kvalifikovaných pracovníků a nerealistická očekávání nejvyššího vedení.
Zdroj: IDC