Při srovnání s posledním čtvrtletím loňského roku se prodeje tabletů za první kvartál 2012 propadly o 38,4 %. Důvodem byl nezájem spotřebitelů o tablety s operačním systémem Android, kdy všichni jejich výrobci zaznamenali pokles prodejů.
Naopak Apple si v souvislosti se zlevněním iPadu druhé generace a následně uvedení nového iPadu nadále drží pozici jedničky.
Apple v prvním čtvrtletí 2012 prodal 11,8 milionu tabletů. Při srovnání s předchozím čtvrtletím se sice jedná o propad ve výši 30,5 %, ale jeho tržní podíl se zvedl mezičtvrtletně z 54,7 % na 68 %.
Na druhou příčku se zpět vrátil Samsung a odsunul Amazon na pozici třetí. Čtvrtým výrobcem tabletů se stalo Lenovo následované pátým Barnes & Noble.
Analytici předpokládají, že s novými modely Android tabletů se výrobcům rychle podaří získat zpět ztracený tržní podíl. S blížícím se uvedením tabletu od Googlu lze očekávat snižování cen z pohledu Amazonu a bude zajímavé sledovat vliv nových tabletů běžících na Windows 8, které by se na trhu měly objevit ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku.
Zdroj: IDC