Intel Call of Duty 2 ligy - čtvrté kolo

25. 2. 2009

Sdílet

Takzvané e-sporty, tedy hraní populárních on-line her, se začínají profesionalizovat a dostávají se na úroveň sportů, jakými jsou například šachy. Respektovaným profesionálem se dnes tedy může stát například úspěšný hráč populárních her s vojenskou tematikou, například „střílečky“ Call of Duty 2

Letos odstartoval čtvrtý ročník nejprestižnější české on-line soutěže s názvem Intel Call of Duty 2 liga. Pro nejlepší hráče jsou připraveny rekordní ceny - čtyřjádrové procesory Intel Core i7 včetně základní desky.


Podobně, jako jsou uznávaným sportem šachy, se rovněž on-line hraní populárních herních titulů stává respektovanou soutěžní disciplínou. Úspěšní hráči se začínají profesionalizovat a někteří z nich se hraním mohou i živit. „Takzvané e-sporty se začínají profesionalizovat a dostávají se na úroveň klasických sportů. Tento trend se bude stále více prohlubovat. Již dnes se někteří profesionální hráči dostávají na stejnou úroveň jako sportovci - jsou zváni na klíčové turnaje, kterým dodávají prestiž, dostávají nezanedbatelné odměny, a někteří se hraním dokonce uživí. Na výherce některých turnajů si je možné i vsadit," říká Pavel Svoboda, PR manažer společnosti Intel pro střední a východní Evropu.


Minulé sezony Intel Call of Duty 2 ligy se zúčastnilo 67 týmů a odehrálo se 234 zápasů. Letos se přepokládá mnohem větší účast než v minulých letech. „Jsme hrdí na to, že podporujeme ty nejlepší hráče z České republiky a pomáháme jim růst na úroveň mezinárodních špiček," dodává Pavel Svoboda.


Principem hry v Intel Call of Duty 2 Lize je souboj dvou týmů neboli klanů v počtu pěti hráčů. Jeden tým má za úkol zničit dvě předem dané pozice. Druhý tým jim v tom má zabránit. Dějově je hra umístěna do období druhé světové války.


Soutěže v hraní počítačových her se pořádají od nepaměti, největší rozmach přineslo masové rozšíření internetu. Vznikají lokální i mezinárodní klany, ve kterých se hráči často poprvé osobně setkávají až při přebírání cen za výhru v soutěži. Jazyková bariéra je v této oblasti zábavy minimální. Hráči porovnávají své síly se soupeři z celého světa. Za účastí na velkých mezinárodních soutěžích se ale také cestuje po celém světě. Například na loňském brněnském veletrhu Invex se utkalo více než dvě stě profesionálních hráčů v jednom z největších světových počítačových herních klání WGT (World GameMaster Tournament). Soutěže jsou opět pomocí internetu sledovány publikem na celém světě. Od roku 1997, kdy se uskutečnil první turnaj s názvem Red Annihilation, se začal zájem o e-sporty zvyšovat. Platí to nejen pro celosvětová klání, ale i pro lokální turnaje.



ICTS24

zdroj: PR


Autor článku