Základem řešení Tracking Protection je možnost doplnit si do seznamu (Tracking Protection List) webové adresy, se kterými nechce uživatel sdílet svá data a osobní informace. Nastavením omezení požadavků na zobrazení, které z těchto webů automaticky přicházejí, uživatel zároveň redukuje množství osobních informací, které těmto serverům poskytují.
“Tracking Protection umožňuje získat větší přehled o tom, jak web funguje. Našim cílem je nabídnout všem uživatelům nástroj, který jim dá možnost se rozhodnout, komu a jaký typ informací chtějí poskytnout,“ vysvětluje Lukáš Křovák, manažer divize Windows Client ze společnosti Microsoft Česká republika.
Udržet si přehled o tom, jaké informace jsou odesílány a kam, je podle Microsoftu obtížné, protože dnešní weby fungují tak, že prohlížeče při návštěvě jedné stránky stahují informace z mnoha externích serverů. Pokud potřebuje webový prohlížeč tyto informace získat a zobrazit (ať už je to obrázek, cookie či HTML kód), potom musí zase opačným směrem určité informace vyslat.
Uživatel si bude moci kdykoliv vytvořit vlastní Tracking Protection List, a tento seznam, případně seznamy, dále libovolně upravovat. Funkci bude rovněž možné nastavit tak, aby se seznam sám doplňoval o aktualizace a byl aktivní po celou dobu procházení webu až do doby, než je vypnut či jeho obsah vymazán.