230 tisíc - tolik uživatelů si nově aktivovalo internet v mobilu od Vodafonu od počátku její kampaně bezplatné nabídky na 6 měsíců. Celkově se tak počet klientů Vodafonu využívajících tuto službu zhruba zdvojnásobil, přičemž více než polovina z nich se připojuje více než čtyřikrát týdně.
Podle Davida Duroně, marketingového šéfa Vodafonu, se výrazně zvýšil i počet zobrazených stránek přes mobil – například v případě jejich portálu Vodafone Live jde meziměsíčně o více než pětinásobné zvýšení (ze tří stran v říjnu na 16 stran v listopadu. V rámci celého internetu Duroň odhaduje zvýšení počtu zobrazených mobilních stránek na desetinásobek (díky optimalizaci zobrazování však datový objem prý stoupl jen na zhruba dvojnásobek.
Denně u Vodafonu nyní využije mobilní internet zhruba 110 tisíc lidí, což je oproti říjnu téměř trojnásobek. Podle odhadů se přes mobil či mobilní připojení (GSM, nikoliv CDMA či Wi-Fi) přistupuje k internetovým stránkám zhruba ve 27 % a toto číslo prý bude nadále růst.
Například Seznam už na tento trend zareagoval nejen optimalizací svých stránek pro mobilní telefony, ale hodlá se zvýšenou měrou podílet i na vzniku standardů pro měření návštěvnosti mobilních verzí webových stránek (ve spolupráci se sdružením SPIR; konečná podoba metodiky by měla být na světě zhruba koncem března 2009) a také zahajuje kroky ohledně mobilní reklamy – ta bude mít třeba u Seznamu podobu nejen klasických bannerů o různé velikosti (dle použitého přístroje), tak i formu Skliku, firemních zápisů (s možností mapových podkladů, plánování trasy, uložení vizitky či bezprostředního volání) i sponzorovaných odkazů.
Duroň také poznamenal, že zatímco donedávna operátoři platili provize omezené skupině smluvních partnerů za jejich služby, dnes je tomu naopak - Vodafone nabízí svým zákazníkům jen čisté připojení a je na dodavatelích služeb, jak si finanční prostředky od uživatelů vyberou – v tomto směru se tak jako velká výzva ukazuje implementace mikroplatebních systémů.
Podle Vodafonů se chystají i služby založené na aktuální poloze uživatele (nejbližší servis,
hospoda, prodejce, ale i hledání aktuální pozice majitele telefonu – třeba zaměstnance, dětí...) – operátor nabídne polohu uživatele i na provozovateli služby je pak to, aby ji dokázal náležitě využít.