Na vině je stále rostoucí popularita reklamy na internetu mezi inzerenty. Za třetí čtvrtletí se dle statistik na internetu inzerovalo za 5,9 miliardy amerických dolarů (118 miliard korun), což znamená meziroční nárůst o 11 %. Podobné je to i s celkovým objemem reklamy za prvních devět měsíců roku. V roce 2007 se za tuto reklamu zaplatilo 15,2 miliardy dolarů (304 miliard korun), zatímco v tomto roce 17,3 miliardy dolarů (346 miliard korun). To představuje nárůst o 14 %.
Čím to, že internetová reklama zažívá poměrně rychlý vzestupu? Dle slov inzerentů je prý nejefektivnější ze všech. Zatímco na reklamu v rádiu, v televizi nebo v časopise nemůžete ihned reagovat a sehnat si o produktu více informací, na internetu to možné je. Jednoduše kliknete na banner, a ten vás automaticky přesměruje na stránky výrobce, kde získáte další informace.
Komentář:
Nyní se přímo nabízí otázka, zda bude objem reklamy na internetu nadále růst. Dle našeho názoru možná ano, ale pouze velmi mírně, spíše se však bude zvyšovat její cena.
- - Tomáš Šulc