Projekt druhého stupně certifikací, hodnotící kvalitu nákupu v internetových obchodech představila Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Součástí certifikace je i nově navrhovaná jednotná terminologie u termínů dodání zboží zákazníkovi.
Druhý stupeň certifikace přímo navazuje na již existující certifikaci APEK –Certifikovaný obchod, jež kontroluje bezpečnost a bezproblémovost nákupu v internetových obchodech. V současné době se touto značkou může pochlubit 33 společností provozujících na 180 internetových obchodů. Všem těmto nositelům značky APEK – Certifikovaný obchod je nyní nabízena možnost podstoupit náročný proces certifikace druhé úrovně.
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) připravila komplexní metodiku, podle které obchod v několika kolech otestuje. Obchodník následně získá dokument, z kterého jednoznačně pozná, v kterých oblastech by měl svůj e-shop zlepšovat a kde je třeba naopak daleko před konkurencí.
Výkonný ředitel APEK Jan Vetyška ke spuštění nového testu kvality říká: „Značka APEK – Certifikovaný obchod dává zákazníkovi jistotu, že obchodník plní veškeré povinnosti dané zákonem. Všichni ale víme, že mezi obchodníky jsou velké kvalitativní rozdíly. Proto jsme se rozhodli připravit i metodiku, jejíž pomocí budeme moci ohodnotit reálnou kvalitu poskytovaných služeb. Zákazník tak bude mít přehled o tom, kteří obchodníci se nebojí takové hodnocení podstoupit a u nich pak uvidí jasné skóre, kterého dosáhli. Věříme, že tento druhý stupeň certifikace bude vést k velké kultivaci prostředí internetových obchodů a zásadnímu zlepšení kvality nabízených služeb.“
Součástí spuštění nových testů kvality je i zveřejnění kodexu „Terminologie lhůt dodání u internetových obchodníků“. Tento kodex obsahuje návrh jednoznačných termínů, které by měli obchodníci uvádět u nabízených produktů. Zákazník tak získává možnost se na stránkách obchodníků hlásících se ke kodexu terminologie mnohem lépe orientovat.