Inzerenti opouštějí YouTube kvůli nevhodnému obsahu

27. 11. 2017

Sdílet

 Autor: youtube.com
Mars, Lidl, Adidas a další velcí inzerenti stahují reklamy z YouTube poté, co se ukázalo, že byly přidruženy k videoklipům s komentáři „predátorů“ cílících na děti.

Vyšetřování reportérů BBC a deníku The Times našlo desítky tisíc „predátorských“ účtů používaných k nevhodně vulgárnímu komentování videí určených pro děti. Podle autorů reportáže nahlašovací systém YouTube funguje nedostatečně a účty zůstávají nadále aktivní, třebaže společnost tvrdí, že na čištění svého webu „usilovně pracuje“.

„Jsme šokovaní a zděšení, že se naše reklama objevila po boku takto nepatřičného a nevhodného obsahu,“ uvedl mluvčí společnosti Mars, podle kterého jeho zaměstnavatel okamžitě zastavil inzerci na YouTube i Googlu. K témuž kroku údajně přistoupili také Lidl, Deutsche Bank, Cadbury, ale i jiné velké značky. „U takového obsahu by neměly být žádné reklamy a pracujeme na tom, abychom co nejdřív zjednali nápravu,“ uvedl mluvčí YouTube.

ICTS24

Problematická jsou dětmi nahraná videa, která poutají pozornost „dospělých predátorů“, kteří pod nimi zanechávají obscénní komentáře či sexuálně explicitní návrhy. Účtů zodpovědných za tyto texty údajně existuje až sto tisíc. V návaznosti na toto zjištění začal YouTube některé z nich zavírat a u tisíců videí znemožnil možnost komentování.

Kauza se objevuje jen pár dní poté, co YouTube představil nová přísnější pravidla, která měla šíření sexuálního a násilného obsahu eliminovat. Už v červnu přitom došlo k něčemu podobnému, kdy se několik významných inzerentů z YouTube stáhlo poté, co zjistili, že jejich reklamy jsou připojovány k videím podněcujícím násilí a extremismus.