Vyplývá to z výzkumné zprávy Citigroup, podle které již několik zdrojů potvrdilo dřívější uvedení s tím, že neexistují již žádné významnější technické překážky uvedení iPadu 3 na trh. Report dále potvrzuje, že tablet iPad 3 přijde v výrazně vyšším rozlišením displeje 2048 x 1536 bodu, což je čtyřnásobek oproti stávajícímu modelu. Úhlopříčka zůstane stejná jako doposud.
Právě displej se stal údajně největším problémem pro vývoj nového iPadu, neboť Apple mělo potíže s umístěním nového typu LED podsvícení, které je vyžadováno IPS displeji s vysokým rozlišením. Pro udržení srovnatelné svítivosti totiž IPS displeje s vysokým rozlišením je potřeba použít více než jeden zdroj podsvícení. V řešení problému panují nejistoty, podle některých zdrojů se Apple rozhodl opustit IPS displeje a v iPadu 3 přijde s displejem s technologií IGZO od Sharpu, které údajně nepotřebují více zdrojů podsvícení, jako IPS technologie.
Tablet iPad 3 má být také údajně o 0,7 mm tenčí než jeho předchůdce iPad 2.
Co se týká perspektiv prodejů iPadů, i když tablet Kindle Fire nebyl považován za konkurenti pro Apple, nakonec analytici hovoří o snížení prodeje iPadů a revidují svoje původní odhady. Podle některých analytiků pak sice Apple se svými tablety oslovil první vlny zájemců, ale nyní se dostává do pozice, kdy bude mít situaci mnohem těžší.
Analytici společnosti Sterne Agee již v této souvislosti zrevidovali prodeje tabletů iPad na čtvrté čtvrtletí 2011 z 15 milionů kusů na 13,5 milionů, J.P.Morgan počítá s 13 miliony místo původních 13,3 milionů a Citigroup pak dokonce jen s 12 miliony prodaných iPadů místo původně předpokládaných 13 milionů. Jak je vidět, konečně se Applu objevila životaschopná konkurence a právě cena může být tím, co dokáže snadno změnit rozložení sil na trhu.