Vzhledem k tomu, že iPhone dosáhl na druhou příčku, výrobce BlackBerry společnost Research In Motion se propadla na třetí pozici, zatímco minulý rok byla druhá, prozrazuje IDC. Celkově bylo v prvním čtvrtletí prodáno 99,6 miliónů smartphonů, mobilních telefonů obecně 372 miliónů.
Nokia prodala v prvním čtvrtletí 24,2 miliónů smartphonů, což znamená, že je stále celosvětově nejúspěšnějším prodejcem i přes to, že oznámila přechod ze Symbianu na Windows Phone, který se tak v příštích letech stane jejím hlavním mobilním operačním systémem, konstatuje IDC. Nokia "by se mohla dostat do problémů s postavením na trhu, jelikož konkurence poroste," podotýká dále IDC.
Společnost Apple prodala v prvním čtvrtletí 18,7 miliónů iPhonů, což je nový rekord a "dostala se tak blíže k vedoucí Nokii, rozdíl mezi společnostmi činí již méně než 6 miliónů zařízení," dodává IDC.
Apple také zaznamenal trojnásobný nárůst v USA s Verizon Wireless CDMA iPhone 4 a také prodal více zařízení v Číně.
Společnost RIM, která před rokem obývala druhé místo, zůstala na třetím místě, které obsadila již ve čtvrtém čtvrtletí roku 2010. Hlavní částí prodeje firmy RIM tvoří starší, levnější přístroje, podotýká IDC, což je trend, jenž bude v druhém čtvrtletí pokračovat.
Na čtvrtém místě skončil Samsung s 10,8 milióny prodaných zařízení, pátá je firma HTC s 8,9 milióny.
Samsung ovšem zaznamenal největší růst ze všech prodejců, meziroční nárůst činil 350 procent. Tato firma vyznává multi-OS strategii a prodává především zařízení s operačním systémem Android, mezi něž patří například telefony Galaxy S, stejně tak smartphony postavené na Windows Phone 7 a modely Wave s OS Bada.
Společnost HTC rovněž zaznamenala v tomto čtvrtletí svůj osobní rekord, nárůst dosáhl 230 procent oproti stejnému období roku 2010.
Celosvětový trh se smartphony zaznamenal nárůst o 80 procent v porovnání s prvním čtvrtletím roku 2010, zčásti je to způsobeno dostupností množství zařízení s operačním systémem Android, stejně tak nabídkou modelů ve všech cenových kategoriích. "Je tu dostatečný prostor pro několik dodavatelů, kteří by mohli vstoupit a fungovat na trhu, minimálně po krátké období," dodává analytik společnosti IDC Kevin Restive.