Soutěž IT produkt 2007, jejíž první ročník letos vyhlásila redakce české mutace časopisu Computerworld, zná své první finalisty. V rámci prvního kola postoupilo do finále 55 produktů v těchto 8 kategoriích: bezpečnostní řešení, hardware, komunikační produkty, nástroje pro správu, on-line služby, podnikové systémy, podpora vývoje aplikací a tiskové systémy.
Do soutěže mohli jednotlivci i firmy přihlásit libovolné produkty z oblasti informačních a komunikačních technologií, jichž lze využít v podnikovém prostředí. Naším cílem pak bylo vybrat ty z nich, které se pozitivně odlišují od svých konkurentů – a zaslouží si tedy zvýšenou pozornost. Ať už za své celkově inovativní pojetí nebo třeba za jednu konkrétní zajímavou vlastnost, díky níž se daný produkt může pro některé uživatele stát doslova darem (i když ne doslova – většinou jde přece jen o placené záležitosti) z nebes.
Uzávěrka prvního kola byla stanovena na půlku března 2007. Tak, jak docházely přihlášky, pracovala redakce na jejich vyhodnocování. Více podrobností o způsobu hodnocení přihlášených produktů naleznete v článku uvnitř tohoto vydání. Podstatnou informací, která by ale měla být zmíněna již zde, je fakt, že na hodnocení velkého množství různorodých produktů se nemohla podílet pouze redakce – a proto jsme v rámci soutěže IT produkt 2007 vycházeli z poznatků desítek odborníků.
Jakmile bylo rozhodnuto, kdo postupuje do finále, přišlo na řadu třídění do kategorií. Ukázalo se, že nějaké standardní členění (uvažovali jsme třeba o variantě: hardware, software, služby a řešení) nedává příliš smysl. Po zvážení řady různých možností jsme nakonec určili kategorie na základě dvou rovnocenných kritérií: tak, aby zajistily přehlednost a aby bylo v každé z kategorií dostatečné množství produktů.
I přesto, že jsme přesvědčeni o účelnosti zvoleného dělení, uvědomujeme si i jeho nedostatky. V kategoriích se mnohdy sešly cenově nesouměřitelné produkty a také jejich funkcionalita by si mnohde zasluhovala podrobnější členění. Protože však vzápětí odstartujeme druhé kolo soutěže, věříme, že nám další vlna přihlášených produktů – ze které vzejde druhá skupina finalistů – dá možnost rozčlenit všechny produkty ještě jemněji.
Na podzim tohoto roku pak přijde finále – a v každé kategorii bude zvolen jeden vítěz. Na tomto místě bychom však rádi zdůraznili fakt, který možná bude znít na první pohled trochu překvapivě: Uvědomujeme si, že k soutěži finále patří, ale po pravdě – a naprosto upřímně – nepovažujeme ho za to nejdůležitější. Jsme totiž přesvědčení, že důležitější než absolutní vítězství v soutěži je skutečnost, že produkt nabízí zajímavou funkcionalitu svým uživatelům. A tu podle našeho názoru nabízejí všichni finalisté – a mají tedy právo používat označení IT produkt 2007.
Finalisté, které naleznete v tomto článku, jsou rozděleni do 8 kategorií: bezpečnostní řešení, hardware, komunikační produkty, nástroje pro správu, on-line služby, podnikové systémy, podpora vývoje aplikací a tiskové systémy. U každého z nich uvádíme informace o tom, k čemu jej lze použít, jeho základní popis a zajímavé vlastnosti. Zpravidla nechybí cena (platná k datu přihlášení; výjimkou jsou produkty, kde ji lze těžko definovat), často je zmíněna informace o záruce.
Skupina přihlášených produktů – jejichž počet nás, mimochodem, velmi příjemně překvapil – byla velmi různorodá. A různorodá je proto i skupina finalistů. A to nejen rozsahem svých funkcí, ale samozřejmě i cenou – nejlevnější finalista vás přijde na 1 099 Kč bez DPH, nejdražší na 23 500 000 Kč. Všechny uvedené údaje je proto třeba brát vždy v odpovídajícím kontextu. Vlastnost, která je u high-endového produktu samozřejmostí, může být u jeho vzdáleného levného bratrance tím, co u vás rozhodne o jeho koupi...
Soutěž IT produkt 2007, jejíž první ročník letos vyhlásila redakce české mutace časopisu Computerworld, zná své první finalisty. V rámci prvního kola postoupilo do finále 55 produktů v těchto 8 kategoriích: bezpečnostní řešení, hardware, komunikační produkty, nástroje pro správu, on-line služby, podnikové systémy, podpora vývoje aplikací a tiskové systémy.
Do soutěže mohli jednotlivci i firmy přihlásit libovolné produkty z oblasti informačních a komunikačních technologií, jichž lze využít v podnikovém prostředí. Naším cílem pak bylo vybrat ty z nich, které se pozitivně odlišují od svých konkurentů – a zaslouží si tedy zvýšenou pozornost. Ať už za své celkově inovativní pojetí nebo třeba za jednu konkrétní zajímavou vlastnost, díky níž se daný produkt může pro některé uživatele stát doslova darem (i když ne doslova – většinou jde přece jen o placené záležitosti) z nebes.
Uzávěrka prvního kola byla stanovena na půlku března 2007. Tak, jak docházely přihlášky, pracovala redakce na jejich vyhodnocování. Více podrobností o způsobu hodnocení přihlášených produktů naleznete v článku uvnitř tohoto vydání. Podstatnou informací, která by ale měla být zmíněna již zde, je fakt, že na hodnocení velkého množství různorodých produktů se nemohla podílet pouze redakce – a proto jsme v rámci soutěže IT produkt 2007 vycházeli z poznatků desítek odborníků.
Jakmile bylo rozhodnuto, kdo postupuje do finále, přišlo na řadu třídění do kategorií. Ukázalo se, že nějaké standardní členění (uvažovali jsme třeba o variantě: hardware, software, služby a řešení) nedává příliš smysl. Po zvážení řady různých možností jsme nakonec určili kategorie na základě dvou rovnocenných kritérií: tak, aby zajistily přehlednost a aby bylo v každé z kategorií dostatečné množství produktů.
I přesto, že jsme přesvědčeni o účelnosti zvoleného dělení, uvědomujeme si i jeho nedostatky. V kategoriích se mnohdy sešly cenově nesouměřitelné produkty a také jejich funkcionalita by si mnohde zasluhovala podrobnější členění. Protože však vzápětí odstartujeme druhé kolo soutěže, věříme, že nám další vlna přihlášených produktů – ze které vzejde druhá skupina finalistů – dá možnost rozčlenit všechny produkty ještě jemněji.
Na podzim tohoto roku pak přijde finále – a v každé kategorii bude zvolen jeden vítěz. Na tomto místě bychom však rádi zdůraznili fakt, který možná bude znít na první pohled trochu překvapivě: Uvědomujeme si, že k soutěži finále patří, ale po pravdě – a naprosto upřímně – nepovažujeme ho za to nejdůležitější. Jsme totiž přesvědčení, že důležitější než absolutní vítězství v soutěži je skutečnost, že produkt nabízí zajímavou funkcionalitu svým uživatelům. A tu podle našeho názoru nabízejí všichni finalisté – a mají tedy právo používat označení IT produkt 2007.
Finalisté, které naleznete v tomto článku, jsou rozděleni do 8 kategorií: bezpečnostní řešení, hardware, komunikační produkty, nástroje pro správu, on-line služby, podnikové systémy, podpora vývoje aplikací a tiskové systémy. U každého z nich uvádíme informace o tom, k čemu jej lze použít, jeho základní popis a zajímavé vlastnosti. Zpravidla nechybí cena (platná k datu přihlášení; výjimkou jsou produkty, kde ji lze těžko definovat), často je zmíněna informace o záruce.
Skupina přihlášených produktů – jejichž počet nás, mimochodem, velmi příjemně překvapil – byla velmi různorodá. A různorodá je proto i skupina finalistů. A to nejen rozsahem svých funkcí, ale samozřejmě i cenou – nejlevnější finalista vás přijde na 1 099 Kč bez DPH, nejdražší na 23 500 000 Kč. Všechny uvedené údaje je proto třeba brát vždy v odpovídajícím kontextu. Vlastnost, která je u high-endového produktu samozřejmostí, může být u jeho vzdáleného levného bratrance tím, co u vás rozhodne o jeho koupi...
Soutěž IT produkt 2007, jejíž první ročník letos vyhlásila redakce české mutace časopisu Computerworld, zná své první finalisty. V rámci prvního kola postoupilo do finále 55 produktů v těchto 8 kategoriích: bezpečnostní řešení, hardware, komunikační produkty, nástroje pro správu, on-line služby, podnikové systémy, podpora vývoje aplikací a tiskové systémy.
Do soutěže mohli jednotlivci i firmy přihlásit libovolné produkty z oblasti informačních a komunikačních technologií, jichž lze využít v podnikovém prostředí. Naším cílem pak bylo vybrat ty z nich, které se pozitivně odlišují od svých konkurentů – a zaslouží si tedy zvýšenou pozornost. Ať už za své celkově inovativní pojetí nebo třeba za jednu konkrétní zajímavou vlastnost, díky níž se daný produkt může pro některé uživatele stát doslova darem (i když ne doslova – většinou jde přece jen o placené záležitosti) z nebes.
Uzávěrka prvního kola byla stanovena na půlku března 2007. Tak, jak docházely přihlášky, pracovala redakce na jejich vyhodnocování. Více podrobností o způsobu hodnocení přihlášených produktů naleznete v článku uvnitř tohoto vydání. Podstatnou informací, která by ale měla být zmíněna již zde, je fakt, že na hodnocení velkého množství různorodých produktů se nemohla podílet pouze redakce – a proto jsme v rámci soutěže IT produkt 2007 vycházeli z poznatků desítek odborníků.
Jakmile bylo rozhodnuto, kdo postupuje do finále, přišlo na řadu třídění do kategorií. Ukázalo se, že nějaké standardní členění (uvažovali jsme třeba o variantě: hardware, software, služby a řešení) nedává příliš smysl. Po zvážení řady různých možností jsme nakonec určili kategorie na základě dvou rovnocenných kritérií: tak, aby zajistily přehlednost a aby bylo v každé z kategorií dostatečné množství produktů.
I přesto, že jsme přesvědčeni o účelnosti zvoleného dělení, uvědomujeme si i jeho nedostatky. V kategoriích se mnohdy sešly cenově nesouměřitelné produkty a také jejich funkcionalita by si mnohde zasluhovala podrobnější členění. Protože však vzápětí odstartujeme druhé kolo soutěže, věříme, že nám další vlna přihlášených produktů – ze které vzejde druhá skupina finalistů – dá možnost rozčlenit všechny produkty ještě jemněji.
Na podzim tohoto roku pak přijde finále – a v každé kategorii bude zvolen jeden vítěz. Na tomto místě bychom však rádi zdůraznili fakt, který možná bude znít na první pohled trochu překvapivě: Uvědomujeme si, že k soutěži finále patří, ale po pravdě – a naprosto upřímně – nepovažujeme ho za to nejdůležitější. Jsme totiž přesvědčení, že důležitější než absolutní vítězství v soutěži je skutečnost, že produkt nabízí zajímavou funkcionalitu svým uživatelům. A tu podle našeho názoru nabízejí všichni finalisté – a mají tedy právo používat označení IT produkt 2007.
Finalisté, které naleznete v tomto článku, jsou rozděleni do 8 kategorií: bezpečnostní řešení, hardware, komunikační produkty, nástroje pro správu, on-line služby, podnikové systémy, podpora vývoje aplikací a tiskové systémy. U každého z nich uvádíme informace o tom, k čemu jej lze použít, jeho základní popis a zajímavé vlastnosti. Zpravidla nechybí cena (platná k datu přihlášení; výjimkou jsou produkty, kde ji lze těžko definovat), často je zmíněna informace o záruce.
Skupina přihlášených produktů – jejichž počet nás, mimochodem, velmi příjemně překvapil – byla velmi různorodá. A různorodá je proto i skupina finalistů. A to nejen rozsahem svých funkcí, ale samozřejmě i cenou – nejlevnější finalista vás přijde na 1 099 Kč bez DPH, nejdražší na 23 500 000 Kč. Všechny uvedené údaje je proto třeba brát vždy v odpovídajícím kontextu. Vlastnost, která je u high-endového produktu samozřejmostí, může být u jeho vzdáleného levného bratrance tím, co u vás rozhodne o jeho koupi...
Soutěž IT produkt 2007, jejíž první ročník letos vyhlásila redakce české mutace časopisu Computerworld, zná své první finalisty. V rámci prvního kola postoupilo do finále 55 produktů v těchto 8 kategoriích: bezpečnostní řešení, hardware, komunikační produkty, nástroje pro správu, on-line služby, podnikové systémy, podpora vývoje aplikací a tiskové systémy.
Do soutěže mohli jednotlivci i firmy přihlásit libovolné produkty z oblasti informačních a komunikačních technologií, jichž lze využít v podnikovém prostředí. Naším cílem pak bylo vybrat ty z nich, které se pozitivně odlišují od svých konkurentů – a zaslouží si tedy zvýšenou pozornost. Ať už za své celkově inovativní pojetí nebo třeba za jednu konkrétní zajímavou vlastnost, díky níž se daný produkt může pro některé uživatele stát doslova darem (i když ne doslova – většinou jde přece jen o placené záležitosti) z nebes.
Uzávěrka prvního kola byla stanovena na půlku března 2007. Tak, jak docházely přihlášky, pracovala redakce na jejich vyhodnocování. Více podrobností o způsobu hodnocení přihlášených produktů naleznete v článku uvnitř tohoto vydání. Podstatnou informací, která by ale měla být zmíněna již zde, je fakt, že na hodnocení velkého množství různorodých produktů se nemohla podílet pouze redakce – a proto jsme v rámci soutěže IT produkt 2007 vycházeli z poznatků desítek odborníků.
Jakmile bylo rozhodnuto, kdo postupuje do finále, přišlo na řadu třídění do kategorií. Ukázalo se, že nějaké standardní členění (uvažovali jsme třeba o variantě: hardware, software, služby a řešení) nedává příliš smysl. Po zvážení řady různých možností jsme nakonec určili kategorie na základě dvou rovnocenných kritérií: tak, aby zajistily přehlednost a aby bylo v každé z kategorií dostatečné množství produktů.
I přesto, že jsme přesvědčeni o účelnosti zvoleného dělení, uvědomujeme si i jeho nedostatky. V kategoriích se mnohdy sešly cenově nesouměřitelné produkty a také jejich funkcionalita by si mnohde zasluhovala podrobnější členění. Protože však vzápětí odstartujeme druhé kolo soutěže, věříme, že nám další vlna přihlášených produktů – ze které vzejde druhá skupina finalistů – dá možnost rozčlenit všechny produkty ještě jemněji.
Na podzim tohoto roku pak přijde finále – a v každé kategorii bude zvolen jeden vítěz. Na tomto místě bychom však rádi zdůraznili fakt, který možná bude znít na první pohled trochu překvapivě: Uvědomujeme si, že k soutěži finále patří, ale po pravdě – a naprosto upřímně – nepovažujeme ho za to nejdůležitější. Jsme totiž přesvědčení, že důležitější než absolutní vítězství v soutěži je skutečnost, že produkt nabízí zajímavou funkcionalitu svým uživatelům. A tu podle našeho názoru nabízejí všichni finalisté – a mají tedy právo používat označení IT produkt 2007.
Finalisté, které naleznete v tomto článku, jsou rozděleni do 8 kategorií: bezpečnostní řešení, hardware, komunikační produkty, nástroje pro správu, on-line služby, podnikové systémy, podpora vývoje aplikací a tiskové systémy. U každého z nich uvádíme informace o tom, k čemu jej lze použít, jeho základní popis a zajímavé vlastnosti. Zpravidla nechybí cena (platná k datu přihlášení; výjimkou jsou produkty, kde ji lze těžko definovat), často je zmíněna informace o záruce.
Skupina přihlášených produktů – jejichž počet nás, mimochodem, velmi příjemně překvapil – byla velmi různorodá. A různorodá je proto i skupina finalistů. A to nejen rozsahem svých funkcí, ale samozřejmě i cenou – nejlevnější finalista vás přijde na 1 099 Kč bez DPH, nejdražší na 23 500 000 Kč. Všechny uvedené údaje je proto třeba brát vždy v odpovídajícím kontextu. Vlastnost, která je u high-endového produktu samozřejmostí, může být u jeho vzdáleného levného bratrance tím, co u vás rozhodne o jeho koupi...