Čas od času se některá internetová služba může potýkat s technickými problémy či výpadky. Chcete-li zjistit, zda je problém na vaší straně, nebo zda se jedná o potíže na straně vzdáleného serveru, pak můžete využít službu Downdetector. Ta provádí monitoring výpadků nejrůznějších oblíbených online služeb, mezi které se řadí například sociální sítě jako Facebook či Twitter, streamovací služby typu YouTube, Netflix, Spotify, HBO Max, poštovní služby Gmail či Outlook a mnoho dalších.
Downdetector umožňuje mapování problémů a výpadků v reálném čase. Po výběru konkrétní služby či jejím vyhledání Downdetector zobrazí report o aktuálním stavu, výpadcích hlášených v posledních 24 hodinách a jejich porovnání s obvyklým počtem hlášených potíží v závislosti na denní době.
Služba Downdetector získává informace o výpadcích z hlášení samotných uživatelů, ale současně také ze sociální sítě Twitter. Získaná hlášení o výpadcích jsou v reálném čase analyzována a pokud se jedná o opravdovou nedostupnost služby, která zasáhla větší množství uživatelů, pak Downdetector o výpadku informuje na svém webu.
Jak ověřit nedostupnost
Na hlavní stránce služby Downdetector vyhledejte požadovanou službu, případně vyberte některou z nabízených možností.
Po vyhledání klíčového výrazu se zobrazí nalezené možnosti. Například zadáním výrazu „Google“ dojde k vyhledání tří analyzovaných služeb.
Žádná z vyhledaných služeb v okamžiku psaní článku nevykazovala dle zobrazeného reportu žádné potíže.
O poznání zajímavější pak byl report ke službě Twitter. Zde byly v rámci uživatelských hlášení uvedeny možné potíže. Pokud byste se sami potýkali s nedostupností Twitteru, pak můžete potíže Downdetectoru nahlásit. Můžete si zde také prohlédnout výpadky hlášené ostatními užiavteli v uplynulých 24 hodinách, příspěvky z Twitteru či zobrazit živou mapu výpadků a hlášených problémů.
Služba Downdetector je dostupná jak prostřednictvím webového prohlížeče, tak i pomocí mobilní aplikace, určené pro platformy Android a iOS.
Printscreeny v článku vytvořila redakce PCWorld.