Rubinovým nástupcem se stal Sudnar Pichai, viceprezident dosud zodpovědný za Chrome a Chrome OS. To by mohlo být znamením, že se Google rozhodl jít cestou sjednocení svých strategií, co se Androidu a Chrome OS týče. Přinejmenším ze strany prohlížeče a aplikací.
Rubin založil startup Android v roce 2003, Google jej koupil o dva roky později a Rubin se stal viceprezidentem zodpovědným za Android. Larry Page důvody k jeho současnému odstoupení nijak nekonkretizoval: „Andy u Androidu dosáhl i našich nejbláznivějších cílů a rozhodl se předat kormidlo a zahájit v Googlu novou kapitolu.“
Je třeba připomenout, že dosavadní přístup Googlu byl přinejmenším podivný, pokud rovnou ne schizofrenní. Android je systém pro chytré telefony, který již ve verzi 2 dozrál v plnohodnotný produkt, používaný na stovkách milionů chytrých telefonů. Jeho součástí je samozřejmě i webový prohlížeč, ale nejde o Chrome, jehož betaverze se pro Android objevila teprve v loňském roce. Ačkoli jeho současná verze je poměrně pozitivně přijímána, stále ještě chybí řada vlastností, jeho stabilita se teprve blíží k žádoucímu stavu a naprostá většina uživatelů Androidu jej vůbec nemá nainstalovaný.
Podobně je tomu u Chrome OS, do jisté míry duplicitního úsilí Googlu o operační systém pro mobilní zařízení. Jeho obliba stoupá, ale mezi jeho největší slabiny patří omezená možnost práce offline a především nedostatek optimalizovaných aplikací. To, že pod Chrome OS nejde přímo spouštět statisíce aplikací vyvinutých pro Android, bylo pro řadu fanoušků velkým překvapením, pokud ne rovnou šokem. Možným vysvětlením je, že aplikace pro Android jsou optimalizované pro použití offline, které je u Chrome OS z nějakých strategických důvodů – řekněme nějak souvisejících se ziskem z reklam – nežádoucí.
Pokud vezmeme v potaz změny na personálních postech uvnitř Googlu a například to, že se na jeho kampusu objevili maskoti Androidu v chromových barvách, zdá se, že k nějakému sjednocení Chrome, Chrome OS a Androidu nepochybně dojde. Sjednocení aplikační základny by mohlo neskutečně pomoci prodeji Chromebooků, přenosných zařízení se systémem Chrome OS. Ta nejsou cílena proti tabletům, ale jsou levnými konkurenty pro notebooky a ultrabooky a lze si u nich mnohem snáze představit nějaké freemium modely, umožňující tato zařízení například rozdávat v rámci obchodní strategii postavené na nevypnutelných reklamách na části obrazovky.