První Just Cause mělo takový potenciál, že jím byly naplněny dokonce i naprosto prázdné oblasti. Ale i když jste dělali různé ztřeštěné kousky, svět vám připadal poněkud strnulý a nebyl až tak variabilní, jak by mohl. Tentokrát vás čeká mnohem živější svět, který můžete prozkoumat a dostanete k tomu ještě šílenější hračky.
Svět původního Just Cause bylo ohromné místo, kdesi v tropech. I když zde byly budovy, které se daly odpálit a silnice, po kterých šlo jezdit, uličky a zákoutí vypadaly všechny stejně – stromy zaplněné a neprostupné. Vyvstávala však kvůli tomu jedna otázka: Jaký má smysl skákat s padákem, když není kde přistát? Naštěstí studio Avalanche přidalo do druhého dílu větší škálu oblastí, a tak si Rico Rodruiguez může zařádit v ohromných městech, zamrzlých pláních a ano, dokonce i v tropickém nebi. Z ekologického hlediska to možná nedává takový smysl, ale čert to vem.
Přidávání nových věcí ke hrám, jako je například skákání z helikoptér, je podobné jako ptát se Chucka Norrise, zda zná poslední číslovku čísla Pí. Nedávno jsme si však Just Cause 2 podrobně prohlíželi a zjistili jsme, že první díl byl oproti druhému pouze čajíček.
Grand Theft Anything
Zbraň s hákem v prvním Just Cause byla zdrojem veselí a umožňovala hlavnímu hrdinovi, Ricovi, přichytit se k téměř každému vozidlu. Díky tomu jste si mohli užít opravdu zajímavé herní videa (paraglidování za zády sportovního auta) a opravdu odlišovala hru od podobných typů. Při vymýšlení pokračování si hoši z Avalanche Studios opravdu pustili představivost na špacír a vymysleli novou zákeřnost. V Just Cause 2 můžete pomocí háku zachytit všechno, co bude v dosahu - a to ať už jde o lidi, budovy, vozidla či různé předměty.
Hák s dvojitým ostřím vám umožní vymýšlet opravdu kreativní způsoby, jak se pohybovat či vraždit. Chcete se dostat do budovy na druhé straně města? Zachyťte se a leťte. Chcete se zbavit otravného vojáka? Zachyťte jeden konec k… řekněme raketě, druhý k jeho tělu a zbytek z povzdálí sledujte. Dokonce se i můžete pomocí těžkých předmětů vystřelit do vzduchu a rozdat si to se všemi za letu.
I když je možnost paraglidování nenávratně pryč, jen těžko kvůli tomu budete smutnit, protože pomocí kaskadérského padáku a nového háku si užijete ještě víc srandy. Pokud váš padák začne zpomalovat, jen se zachyťte nějaké budovy, přitáhněte se a opět si užívejte plné rychlosti. Byli jsme celkem ohromeni, jaké šílenosti dokázali vývojáři v Avalance Studios vymyslet.
Nejenže můžete nosit dvě zbraně najednou, ale herní arsenál byl také značně obohacen (například velmi mocným raketometem). Bohužel si touto oblastí zatím nemůžeme být vůbec jisti. Při střílení jsme se totiž necítili tak drsňácky, jako když jsme za pomoci háku prováděli šílené akrobatické kousky ve vzduchu. To mě přivádí k další slabině hry, kterou jsem našel v demu – jednoduchost úmrtí při akrobacii oproti sestřelení nepřítelem. Rico je jako blesk, téměř nikdy mě při hraní nezastřelili. Naopak neúspěšný dopad či dolet měl fatální následky a já musel začínat znovu.
A i kdyby se do příštího března nestačilo opravit vůbec nic, Just Cause 2 bude stále nářez. Crackdown, InFamous a Prototype vytvořili pro hráče ohromné světy nabité super schopnostmi. Just Cause 2 nabízí obyčejného chlápka, který má ale skvělé hračky...a to také není k zahození.
Autor: Dave Rudden, GamePro.com
Překlad: David Kindl