Experti se shodují, že v případě poznámek, které Microsoft uvedl, jde o dobrý začátek, avšak žádají o mnoho víc, než Microsoft zatím dodal. „Je to krok správným směrem,“ okomentoval to Chris Goettl, produktový manažer firmy Shavlik. „Je skvělé vidět, že Microsoft vůbec zareagoval. Ale nemyslím si, že je to dostatečné, vzhledem k tomu, co lidé žádali.“
Avšak Microsoft to vidí jinak a rozšířené poznámky k vydání bere jako odpověď na všechny žádosti uživatelů. „V odpovědi na zpětnou vazbu dodáváme více informací o aktualizacích Windows 10, které uskutečňujeme skrze službu Windows Update,“ sdělil Microsoft v nepodepsaném dokumentu představujícím historii aktualizací operačního systému.
Zákazníci se ptali po detailnějších informacích o tom, co jednotlivé aktualizace přinášejí, již od léta. Předchozí popisy Microsoftu totiž vedly jen ke zklamání uživatelů, kteří z vět typu „zahrnuje změny nesouvisející se zabezpečením, jež zlepší fungování Windows 10 skrze nové prvky a vylepšení“ a podobných variant nebyli příliš nadšení.
Petice na dnes již nefungujícím Windows 10 User Voice fóru spravovaného Microsoftem žádaly firmu o specifika jednotlivých aktualizací, konkrétně se tak dělo v září a v říjnu.
V říjnu společnost odpověděla. „Zlepšíme naši dokumentaci toho, co se změnilo v každé jednotlivé aktualizaci,“ přislíbil Terry Myerson, šéf sekce operačního systému a zařízení, přímo na blogu Microsoftu.
O tři měsíce později však slibované zlepšení zahrnuje pouze krátké popisy v bodech, a to navíc jen v aktualizacích systému vydaných o den předtím v únoru.
„Opraveny problémy s autentizací, instalací aktualizací, a instalací operačního systému,“ hlásá první z devíti bodů v únorových poznámkách. „Spraven problém s prohlížečem Microsoft Edge navštěvujícím cache webových stránek v režimu InPrivate,“ sděluje druhý.
Čtyři z devíti bodů v poznámkách souvisejí s bezpečnostními aktualizacemi, které Microsoft vydal ten samý den. Tyto aktualizace jsou ještě dále dovysvětlené v dlouhém bulletinu, což je však standard u bezpečnostních záplat. Jsou tedy vlastně jen stručným shrnutím toho, co se uživatel mohl dočíst i dříve.
„Myslím, že jedné věci docílili,“ řekl v interview Goettl směrem ke stručným poznámkám. „Je více informací shromážděno na jednom místě. Dříve byl problém cokoli najít, a informace nesouvisející se zabezpečením nešly najít vůbec.“
I další odborníci nezapomínali na ty světlejší stránky. „Nejprve bych ráda řekla, že je to začátek,“ sdělila Susan Bradleyová po e-mailu v odpovědi na naše otázky. „Alespoň, na rozdíl od dřívějška, nám to každý měsíc dává vhled i do vylepšení nesouvisejících s bezpečností.“
Názor Bradleyové nese váhu. Právě ona totiž spustila zmiňované zářijové a říjnové online petice na User Voice a Change.org. V kruzích uživatelů Windows je známa především pro svoji expertízu na průběh aktualizací Microsoftu. Na toto téma píše pro newsletter Windows Secrets a spravuje též mailing list webu PatchManagement.org, kde IT administrátoři o aktualizacích diskutují.
Bradleyová však, stejně jako Goettl, chce od Microsoftu víc než jen několik stručných bodů. „Rozhodně je to více informací, než jsme měli k dispozici dřív,“ řekla. „Přesto však existuje prostor pro zlepšení.“
„Vidím příliš mnoho lidí říkat ‘Ale většinu uživatelů počítače nezajímá, co je na jejich stroje instalováné každé úterý,‘“ pokračuje. „IT administrátory a uživatele, které já reprezentuji, to ale zajímá. Nikdo by neměl takto zjednodušovat komunikaci s těmi, kteří rozhodují o změnách.“