Když Google škrtá... Jaké služby zmizí?

4. 4. 2019

Sdílet

 Autor: © Google
Nejen Google+ odchází na „digitální věčnost“. Minulostí jsou též Inbox, URL Shortener nebo telefony Pixel 2.

Googlovský Gmail letos „na Apríla“ oslavil polokulatých patnáct let. Stejně dlouhá je však firemní historie zužování katalogu produktů a služeb, zatracovaných i milovaných. Historie, která nekončí. Google aktuálně zařízl několik populárních aplikací a zařízení, které hodlá nahradit lepšími a většími.

Pixel 2 a Pixel 2 XL

Přestože telefony Pixel 3 a Pixel 3 Xl jsou v prodeji zhruba půl roku, jejich předchůdci stále představují dobrou koupi, zvlášť po snížení cen. Pokud byste si však na Pixel 2 či Pixel 2 XL dělali ještě zálusk, měli byste jednat rychle. Google oba přestal prodávat ve svém internetovém obchodě, což znamená, že množství jejich zásob u jiných prodejců už je omezené.

Inbox by Gmail

Inbox by Gmail při spuštění v roce 2015 působil jako zjevení představující zcela nový způsob zobrazování a uspořádání emailových zpráv v podobě task manageru seskupujícího zprávy do skupin, zdobeného štítky, diářem a řadou zjednodušení, která dělaly z práce s elektronickou poštou radost.

Časem však Google přestal Inboxu věnovat potřebnou péči a aplikaci se tak nedostalo pozornosti, kterou by zasloužila. Většina jejich stěžejních funkcí je dnes součástí Gmailu a mnoho dalších aplikací se Inboxem nechalo inspirovat. Googlu to zjevně stačí, protože Inbox v těchto dnech zcela končí.

Zkracovač URL

Před deseti lety bylo zkracování URL novátorskou myšlenkou a Google byl jednou z prvních firem, která ji představila širší veřejnosti prostřednictvím svého Google URL Shorteneru. Ten nabízel jednoduchý způsob, jak zkrátit dlouhou webovou adresu do krátkého odkazu se základem „goo.gl“. Se vzestupem bit.ly a dalších podobných služeb však význam vlastního URL zkracovače poklesl a deset let od jeho uvedení se s ním můžeme rozloučit.

ICTS24

Google+

Google+ měl být rozcestníkem pro sociální vazby uživatelů Googlu, nikdy se však pořádně neuchytil. A když bylo odhaleno, že zhruba 50 milionů jeho uživatelů bylo ohroženo únikem osobních dat, včetně jména, adresy, zaměstnání či věku, jeho cestu na digitální věčnost to jen urychlilo. Ovšem pochybujeme, že si toho někdo vůbec všimne.