Kindle Fire: Kritické recenze jsou nepochopením záměrů výrobce

9. 12. 2011

Sdílet

 Autor:
První recenze tabletu Kindle Fire od Amazonu nejsou příliš nadšené. Podle analytika společnosti Morgan Stanley jde ale o absolutní nepochopení strategie výrobce.

Report Scotta Devitta, analytika společnosti Morgan Stanley, říká, že recenzenti tabletu Kindle Fire nepochopili cíl Amazonu a nestále jej srovnávají s iPadem, kterému samozřejmě nemůže konkurovat. Devitt říká, že hlavním cílem Amazonu od začátku nebylo nabídnout konkurenci pro iPad od Applu, který se prosazuje i jako přístroj pro byznys, ale zkombinovat širokou nabídku obsahu a nízká ceny, což je pro Amazon důležitější než technická stránka tabletu.

Devitt píše, že Amazon zvolil podobnou cestu, jaká se mu osvědčila již dříve s jeho čtečkami Kindle. Když v roce 2007 uvolnil první model, řada recenzí tuto čtečku tvrdě kritizovala, ale pouze jednostranně, protože ji hodnotily jen po technické stránce. Nicméně na produkty Amazonu je potřeba se dívat v perspektivě širokého ekosystému, který se kolem nich vytvořil a které dávají tabletu Kindle Fire větší hodnotu, než u jakéhokoliv jiného tabletu s Androidem na trhu. Dalším z cílů Amazonu je mít široce rozšířený model tabletu s bezplatným mobilním operačním systémem, který povzbudí vývojáře k tvorbě aplikací přímo pro Kindle Fire. Amazon tak chce docílit vytvoření efektu sněhové koule, protože čím více lidí si jeho levný tablet koupí, tím více aplikací pro něj vývojáři připraví a tím více lidí si je pak bude moci koupit.

Nicméně srovnání s iPadem se víceméně nemůže vyhnout žádný nový tablet na trhu, protože Apple si drží neustále zhruba dvoutřetinový podíl. Nicméně představa, že Amazon nabídne za výrazně nižší cenu přístroj, který bude přímou konkurencí iPadu, je nereálný mýtus. Je proto potřeba, aby se uživatelé i recenzenti Kindle Fire na tento tablet dívali touto optikou.

O tom, že zájem o Kindle Fire, není rozhodně zanedbatelný, svědčí i průzkum společnosti Retrevo mezi američany, kdy z tisíce dotázaných jich 44 % odpovědělo, že by v aktuální předvánoční sezóně zvážilo nákup Kindle Fire místo iPadu 2. Forrester Research pak počítá s tím, že ke konci ledna již Amazon prodá 5 milionů tabletů Kindle Fire, což mu bez potíží zajistí druhé místo na trhu s tablety. Další informace o prodejích Kindle Fire najdete v článku Kindle Fire druhým nejžádanějším tabletem na světě.