Jerry Jang
Zájem již projevilo hodně firem a organizací, ale většina z těchto nabídek ani nemohla být přijata a realizována. Vezměme v potaz čtyři společnosti, o kterých se v této souvislosti mluvilo nejčastěji: Microsoft, Google, News Corp a skupina Time Warner, jejíž součástí je AOL. V případě Googlu by z finančního hlediska takovýto obchod možný byl, ale spojení Google a Yahoo! by nenechal jen tak žádný antimonopolní úřad na světě - Google a Yahoo! jsou si totiž navzájem největšími přímými konkurenty. Jednání s News Corp o propojení produktů Yahoo! s MySpace skončila neúspěchem . Stejný výsledek měla také jednání o možnosti spojení Yahoo! a AOL. A vzhledem k tomu že News Corp ani AOL (resp. Time Warner) podle všeho nemají k dispozici několik desítek miliard dolarů navíc, jediným vážným zájemcem zůstává Microsoft. Ten finanční prostředky i na tak velkou akvizici má a pokud jde o antimonopolní zákony, neměl by zde být tak velký problém jako v případě spojení Googlu a Yahoo!.
Důvod, proč se Microsoft tak horlivě snaží Yahoo! získat, je prostý – přestože je Microsoft veleúspěšná softwarová firma, tak naprosto zaspala nástup internetu. Přes investování obrovských finančních prostředků do vyhledávacího portálu msn.com a k němu přidružených produktů Live se společnosti Billa Gatese nepodařilo dohnat náskok Googlu a Yahoo!.
Steve Ballmer - Microsoft
Otázkou je, kdo na těchto vleklých tahanicích o Yahoo! skutečně vydělá. Mohou to být držitelé akcií Yahoo!, kteří jen na předložení nabídky Microsoftu vydělali balík. Ale zároveň je zde pro ně riziko, že pokud budou s prodejem otálet, Microsoft opravdu ztratí zájem a akcie Yahoo! poletí rychle dolů.
Pak by se do hry mohla vložit nějaká úplně jiná společnost s dostatečnými finančními prostředky (např. General Electric či Viacom), která by pak Yahoo! mohla koupit za výrazně nižší cenu.
Dosud na celé kauze nejvíce profituje Google, který na úkor Yahoo! i MSN získává další a další uživatele a s nimi větší výdělky z internetových reklam.
Autor