Hlavní navigace

Komentář: Z prohlášení nového CEO Yahoo je nám smutno

9. 1. 2012

Sdílet

 Autor: © FotolEdhar - Fotolia.com
Společnost Yahoo si v cestě za svou zašlou slávou po čtyřměsíčním hledání konečně zvolila nového CEO – Scotta Thompsona z PayPalu.

I když prozatím není známo, jakým směrem se Yahoo s Thompsonem - bývalým prezidentem PayPalu - za kormidlem vydá, přečtení oficiálního oznámení nás naplňuje pocitem, že dny Yahoo coby internetového inovátora jsou nadobro sečteny. Další informace o zvolení Thompsona, jeho osobě a situaci Yahoo přináší sesterský magazín ChannelWorld, my se na tuto skutečnost podíváme z poněkud odlišného pohledu.

Pro společnost a její akcionáře

Tisková zpráva Yahoo, vydaná při příležitosti zvolení nového výkonného ředitele, je plná byznys žargonu. Hovoří se v ní o tom, jak Thompson dokáže „rozproudit klíčový byznys a zabezpečit vyšší hodnotu pro držitele akcií“, přičemž sám Thompson říká, že chce „jasněji pochopit požadavky inzerentů a vydavatelů“.

Pokud jste doufali ve vášnivé prohlášení o opětovném povstání Yahoo coby technologické společnosti s velkým T nebo dokonce zřejmou vizi toho, jakým směrem se společnost pod Thompsonovým vedením vydá, nikde v oznámení jej nenajdete.

A co je nejdůležitější, tisková zpráva se ani zdaleka nezmiňuje o vytvoření skvělých produktů pro uživatele Yahoo nebo myšlence o tom, jak z Yahoo opět učinit něco vzrušujícího. Namísto toho jako svůj primární cíl Thompson stanovuje„zajištění hodnoty očekávané akcionáři“.

Pokračování komentáře naleznete na sesterském magazínu CIO Business World.

Byl pro vás článek přínosný?