I když prozatím není známo, jakým směrem se Yahoo s Thompsonem - bývalým prezidentem PayPalu - za kormidlem vydá, přečtení oficiálního oznámení nás naplňuje pocitem, že dny Yahoo coby internetového inovátora jsou nadobro sečteny. Další informace o zvolení Thompsona, jeho osobě a situaci Yahoo přináší sesterský magazín ChannelWorld, my se na tuto skutečnost podíváme z poněkud odlišného pohledu.
Pro společnost a její akcionáře
Tisková zpráva Yahoo, vydaná při příležitosti zvolení nového výkonného ředitele, je plná byznys žargonu. Hovoří se v ní o tom, jak Thompson dokáže „rozproudit klíčový byznys a zabezpečit vyšší hodnotu pro držitele akcií“, přičemž sám Thompson říká, že chce „jasněji pochopit požadavky inzerentů a vydavatelů“.
Pokud jste doufali ve vášnivé prohlášení o opětovném povstání Yahoo coby technologické společnosti s velkým T nebo dokonce zřejmou vizi toho, jakým směrem se společnost pod Thompsonovým vedením vydá, nikde v oznámení jej nenajdete.
A co je nejdůležitější, tisková zpráva se ani zdaleka nezmiňuje o vytvoření skvělých produktů pro uživatele Yahoo nebo myšlence o tom, jak z Yahoo opět učinit něco vzrušujícího. Namísto toho jako svůj primární cíl Thompson stanovuje„zajištění hodnoty očekávané akcionáři“.
Pokračování komentáře naleznete na sesterském magazínu CIO Business World.