Ceny pay-per-click systému (PPC) však zároveň také rostou. Některá klíčová slova, která stála v přepočtu pětikorunu za kliknutí, teď můžou stát klidně i „dvacku“. PPC reklamy jsou sice stále efektivní, pro mnoho firem už však nejsou příliš ziskové.
Nejslibnější alternativou pro online propagaci je hájemství sociálních médií. Vždyť každý uživatel internetu stráví na Facebooku v průměru několik hodin měsíčně. Proč tedy k lidem nejít tam, kde už jsou?
Téměř každá větší sociální síť nabízí možnosti inzerce, přičemž každá pro to má svůj vlastní systém. Správa takové inzerce však znamená práci navíc a samozřejmě každá taková inzerce něco stojí. Naštěstí vám reklama na sociálních médiích nemusí zabrat pracovní týden jednoho člověka.
Jak tedy inzerovat na Facebooku?
Pro reklamu na Facebooku navštivte Panel pro správu facebookové stránky vaší firmy, a klikněte vpravo nahoře na modré tlačítko Aplikace pro správu reklamy. Na této stránce můžete nastavit váš denní rozpočet a samozřejmě vytvořit podmínky pro samotnou reklamu. Jestliže máte místně orientovaný rozpočet, můžete se zaměřit pouze na uživatele, kteří bydlí ve vašem městě. Dále si můžete vybrat celou zemi, případně několik zemí. Odkliknete a máte hotovo – reklama běží a je zaměřena na to, aby vaše stránka dosáhla více „lajků“.
Můžete však vytvořit i o trochu komplexnější reklamu – a to tak, že kliknete na zelené tlačítko „Vytvořit reklamu“, umístěné ve správci reklam napravo nahoře. Pro práci na reklamě doporučujeme používat prohlížeč Chrome, zvládnou to však i ostatní prohlížeče.
Zde si můžete vybrat, jestli chcete propagovat celou stránku, konkrétní příspěvky na stránce nebo reklamu ještě více specifikovat a rozvrstvit v rozšířrných možnostech. Dále si můžete zvolit ze svou možností: buďto bude reklama směřovat lidi, kteří kliknou na vaši reklamu, na facebookovou stránku vaší firmy, případně je přesměruje přímo na váš web. (Je poměrně bizarní, že reklamu na Facebooku nemůžete vytvářet tehdy, když jste přihlášeni pod svou firmou nebo stránkou; do nastavení inzerce se dostanete pouze ze svého soukromého účtu.)
Reklamy na Facebooku jsou krátké: titulek o 25 znacích a 90 znaků textu, ovšem můžete přidat i fotografii. Při standardním nastavení to bude zmenšenina profilové fotografie vaší firmy nebo jiné stránky, kterou chcete propagovat. Tento náhled však můžete nahradit jakýmkoliv jiným obrázkem. (Chytré knížky o marketingu říkají, že obrázky lidí jsou lepší než loga.)
Nakonec můžete nastavit detailnější požadavky na obecenstvo vaší reklamy: věkový rozsah, pohlaví, geografické umístění a zájmy (které jsou založeny na dalších stránkách, jež tito uživatelé „lajkovali“.)
Úplně vespod stránky nastavte váš rozpočet. Reklamní kampaně Facebooku jsou standardně nastaveny na denní rozpočty na bázi ceny za 1000 zobrazení. Vaše nabídka je dynamická a „optimalizovaná k získání více lajků pro vaši stránku“ a platíte za prohlédnutí, ne za kliknutí. Cena za kliknutí je tu k dispozici také, Facebook vám však při volbě typu placení moc neporadí. Je dobré začít s nízkorozpočtovou CPC (cenou za kliknutí) a poté vyzkoušet štěstí s cenou za 1000 zobrazení.Ke kampani můžete přidat také další inzeráty a experimentovat tak s různými slogany a obrázky.
A na závěr několik upozornění: Facebook reviduje každou reklamu a také ji nemusí schválit. Pokud si vyberete možnost „Zobrazit vedle reklamy sociální aktivitu“ pro reklamu, která vede na externí webovou stránku, uvidíte pod účtem vaše vlastní jméno, ne jméno vaší firmy (například „Vám a uživateli Patrik Novák se líbí Christopher Null.“) Jestliže to není váš cíl, tuto možnost deaktivujte.
Zdroj: IDG News Service