Květnový GameStar ve znamení 3D akce Painkiller

29. 4. 2004

Sdílet

Zítra vychází 62. číslo GS s podrobnou recenzí FPS Painkiller...

Již zítra, tedy 30. dubna 2004, vychází nové číslo časopisu o počítačových hrách GameStar. Během několika předchozích týdnů na nás zaútočilo tolik očekávaných her, že jsme měli co dělat, aby se nám jejich vyčerpávající recenze do květnového GameStaru vůbec vešly. Můžete se tedy těšit na takové pecky jako 3D akce Far Cry, fantastická adventura Syberia II, taktická akce Splinter Cell: Pandora Tomorrow, válečná realtimová strategie Desert Rats vs. Afrika Korps, kovbojská adventura Westerner, středověká strategie Castle Strike a v neposlední řadě i hororová 3D řežba Painkiller. Právě z tohoto lákavého titulu od polského vývojářského týmu People Can Fly jsme v 59. čísle našeho časopisu nabídli zajímavé videopreview, které jsme zhruba v polovině února zpřístupnili i na webu. Nyní, den před vydáním 62. GameStaru, nabízíme malou ochutnávku recenze od Libora Vacaty, který při hraní 3D akce Painkiller málem propadl pekelnému šílenství, útočícímu na všechny jeho smysly:



Designér úrovní pravděpodobně protrpěl dětství v nějakém ústavu, jak vystřiženém z filmu Requiem pro panenku. Jen co se podíváte do děsivého domu, jenž býval jakýmsi sanatoriem, dáte nám zapravdu. Při pohledu na zrezivělé železné konstrukce postelí, odporně špinavé povlečení, krvavé a bůhvíjaké další šmouhy na stěnách či studené bílé obklady vám bude běhat mráz po zádech. Když si k tomu připočítáte pokroucené lidské trosky lezoucí na podlaze i po stropech, zběsile vřískající chudáky ve svěracích kazajkách a postavy svíjející se díky elektrickým šokům, nemusely by některé náchylnější žaludky tento nápor vydržet. Naštěstí se ale během čtyřiadvaceti mísí rozdělených do pěti kapitol podíváte i na některá poněkud veselejší místa, jako je například nádherně architektonicky navržené divadlo.
Nicméně grafická stránka hry je jedním slovem fantastická. Celý masakr se odehrává v úchvatně zpracovaném 3D prostředí, pro nějž autoři vytvořili vlastní engine s vynikající fyzikou. Na první pohled vás zaujmou do všech detailů precizně vymodelované postavy, jejichž pohyby působí realisticky, ať už se potácejí, plazí po zemi, sprintují proti vám nebo jim po zásahu vypadávají zbraně z rukou.

Autor článku