Skvělý design map a perfektně vybalancované souboje hře přidaly na intuitivnosti a zábavnosti. Left 4 Dead se rychle stalo základem online hraní a pokračování přináší ještě více příležitostí pro lov nakažené hordy.
Ačkoliv vychází spousta her s multiplayerovou i singleplayerovou částí, je faktem, že vždy více inklinují k jednomu z nich; vždy je jeden z nich u hry pouze "aby se neřeklo", že je zaměřena na určitou cílovou skupinu. Vezměme si příklad, série Call of Duty je jednoznačně zaměřena na multiplayerové hraní a Left 4 Dead bylo spíše pro jednoho hráče. V multiplayeru byl oblíbený hlavně mód Versus. Mám nahráno přes 150 hodin a z toho bylo 99% právě v onom módu.
Bylo až nestydatě jasné, že v dalším díle musí multiplayer projít mnoha změnami, a i když měla singleplayerová kampaň své světlé chvilky, nic se nemůže vyrovnat pořádnému masakru nemrtvých návštěvníků, ve kterém vám pomohou vaši přátelé. Singleplayer je proto značně podobný předchozímu dílu: Každá kampaň začíná úvodním videosnímkem, který pak převádí hordu a přeživší z úrovně do úrovně. Dostanete mraky zbraní, abyste mohli co nejvíc mrtváků odpálit do stratosféry. Největší změna přichází v podobě zbraní nablízko. Ty mohou nyní nepřítele naprosto zmrzačit! V Left 4 Dead 2 máte přístup ke katanám, kriketovým míčkům a řetězovým pilám pro opravdový boj nablízko.
Naneštěstí umělá inteligence přeživších není až tak vysoká, což je trošičku ironické: Člověk by tak nějak čekal, že poslední lidští přeživší budou chytřejší než banda bezduchých zombií. Nejhorší to bylo během singleplayerové kampaně - jestli si chcete zahrát, tak jedině po internetu. Moji spolubojovníci se totiž zcela běžně ztráceli, zůstávali pozadu, ignorovali mě, když jsem kosil nepřátele a odmítali mi pomoct, když mě nepřátelé srazili na zem. Naštěstí se Valve při úpravách multiplayeru opravdu snažili a online hraní je proto opravdovou lahůdkou: krásné nové mapy plné nejrůznějších zákoutí, trhliny a zkratky, kterých mohou chytří hráči využít a nové módy, jako třeba brilantní Scavenge, který pojímá myšlenku Capture the Flag a bohatě ji rozvíjí. Mise je totiž na čas a přeživší se snaží zajmout náklad benzínu, kterým by mohli pohánět svůj generátor. Každý kontejner zvyšuje čas a cílem nemrtvých je jim v tom samozřejmě zabránit. Je to chytré využití starého herního nápadu a rozhodně se při hraní tohohle módu pobavíte.
Před vydáním Left 4 Dead 2 si spousta hráčů na internetu stěžovala, že vydání druhého dílu je jen důvodem vymámit z hráčů více peněz. Když jsem si však hru zakoupil, zjistil jsem, že tomu tak rozhodně není a že šlo pouze o nepřiměřenou hysterii. Upřímně bych byl spokojený s hraním multiplayeru pouze v pěti nových kampaních, protože videoscény jsou delší a delší než v prvním díle a máte spoustu možností k prozkoumávání map. Některé mapy z prvního dílu mi sice budou chybět, ale věřím, že brzy vyjdou jako stažitelný obsah. Rozhodně mi však budou chybět původní přeživší, kteří byli charizmatičtější a hodnější zapamatování. Kromě příliš horlivého Ellise jsou totiž noví přeživší jaksi nemastní neslaní.
PRO: Neuvěřitelné možnosti kooperace a soupeření v brilantně navržených úrovních; skvělé režimy, předměty a nepřátelé.
PROTI: Ubohá umělá inteligence dělá singleplayer nudným a nezáživným; jemnost a důvtip prvního dílu vám opravdu začnou chybět.
VERDIKT: Multiplayer je naprosto báječný zážitek. Singleplayer zase tak moc ne. Rozhodně však i s menšími chybami hra poskytuje spoustu zábavy, a pokud se chcete vyřádit na hordě bezduchých zombií, je tou pravou pro vás.
HODNOCENÍ: 80%
PLATFORMA: Xbox 360, PC
Autor: Mitchell Dyer, GamePro.com
Překlad: David Kindl