Lego Indiana Jones: The Original Adventures

1. 12. 2008

Sdílet

Lego. To je nostalgická vůně dětství a magický klíč k nejrůznějším světům. Lego Indiana Jones, stejně j...


Lego. To je nostalgická vůně dětství a magický klíč k nejrůznějším světům.

Lego Indiana Jones, stejně jako dvě předešlé filmové lego hry, sází na koně jménem rodinná zábava. I nyní můžete bez velké obavy z nudy přijmout pozvání ke hře od svých ratolesti a společně strávit příjemné odpoledne. Indyho vám asi k ovládání nesvěří, ale nemusíte smutnit, pořád je dost postav na výběr. Pokud byste opravdu toužili po muži s bičem a raději chtěli hrát sami, dvakrát si to rozmyslete, připravíte se o půlku zábavy. Spolupráce s počítačem ovládanými postavami neprobíhá vždy hladce. Tedy ani živý spoluhráč se nechová za každých okolností tak, jak bychom očekávali, ale kamarádovi či potomkovi ledacos odpustíme. Kooperace je základní kámen hratelnosti, levely se tomuto příjemnému diktátu plně podřizují.
Ti, co mají za sebou předešlé dvě Star Wars dobrodružství, vklouznou do hry jako zadek do gatí. Není totiž zásadní rozdíl v herních mechanizmech, ty jsou stále stejné. Dvoučlenný, v některých místech i vícečlenný tým lego postaviček především hopsá po plošinkách a řeší puzzle. Tentokrát logické hádanky potkáte mnohem častěji než ve Star Wars, jsou navíc rozsáhlejší. Kolikrát jsme museli vyřešit několik dílčích puzzlů, aby bylo možné dokončit mnohem větší skládanku. Jen škoda, že se tak často opakují: neustále jsme dělali dokolečka to samé a jen málo jich je unikátních. Avšak to není největší chyba, tou je špatně zvládnuté hopsaní přes plošinky. Většinou je totiž perspektiva pohledu pro nezúčastněného diváka sice efektní, ale pro skokana tristní – špatně se odhaduje správný směr skoku a více než často jsme končili místo na skalní plošině kdesi dole pod ní. Ani pokud propast nebo ulici mezi domy nemusíte přeskočit, protože je překlenuta mostem či lávkou, nemáte vyhráno, postavičky totiž bez jakéhokoliv varovaní mohou spadnout z okraje. Je to zbytečné, nevidíme nic špatného na tom, pokud by z mostů nebylo možné spadnout, nebo by postavičky alespoň varovně zavrávoraly na okraji a donutily nás udělat krok zpět. Hře zaměřené především na děti a začínající hráče by to jen prospělo.