Lenovo koupí od IBM divizi x86 serverů

24. 1. 2014

Sdílet

 Autor: © IBM
Lenovo Group se rozhodlo za 2,3 miliardy dolarů koupit divizi IBM, jež se zabývá vývojem serverů a poskytováním přidružených služeb.

V rámci akvizice se Lenovo dostane k serverům a přepínačům řad IBM System X, BladeCenter a Flex System, integrovaným systémům na platformě x86 s názvem Flex, serverům NeXtScale a iDataPlex a přidruženému softwaru a službám určeným pro jejich správu. IBM si ponechá svá řešení System Z, Power Systems, Storage Systems, vybrané servery Flex a příslušenství PureApplication a PureData.

Lenovo za divizi IBM zaplatí 2,07 miliardy dolarů. I když poptávka po počítačích čínské společnosti začala klesat a Lenovo začalo diverzifikovat (společnost se pustila do vývoje smartphonů, tabletů a chytrých televizorů), nejvíce příjmů jí stále plyne z prodeje počítačů. Díky akvizici serverové divize IBM, jež se zabývá nabídkou low-endových řešení, se Lenovo dostane na zcela nový trh, kde bude přímo konkurovat Dellu a HP.

Lenovo si prodej serverů vyzkoušelo již na svém domovském trhu, když se v roce 2012 spojilo se společností EMC a v Číně začalo prodávat některé servery a úložné kapacity. V dalších zemích se však společnosti již tak nedařilo. Na rozdíl od svých konkurentů musí Lenovo podle analytika společnosti IDC Rajnishe Arora teprve upevnit své vztahy s velkými výrobci softwaru, jakými jsou Microsoft, Oracle nebo VMware, aby vytvořilo okolo svých systémů potřebný ekosystém.

„U serverů nestačí jen vyrobit hardware za co nejnižší cenu a prodat jej,“ prohlásil Arora. „Musíte mít fungující ekosystém složený z jednotlivých řešení a partnery, na něž se můžete spolehnout.“ Díky akvizici divize od IBM by Lenovo mezi firemními zákazníky mělo získat právě potřebné silné postavení. Prodej serverů je navíc obecně výnosnější než prodej spotřebitelských zařízení pro koncové uživatele.

Arora dodal, že díky své výrobě počítačů má Lenovo potřebné výrobní kapacity a distribuční kanály, které u serverů využije. Aby však čínská společnost mohla dostatečně konkurovat společnostem Hewlett-Packard a Dell, bude muset prodávat víc než jen hardware a vytvářet jednotlivým korporátním zákazníkům řešení šité na míru. „Dokud budou schopni přemýšlet jinak, myslím, že se budou moci stát pro zaběhnuté firmy v oblasti serverů plnohodnotnou konkurencí.“

ICTS24

Pokud půjde všechno podle plánu, bude to již podruhé, co Lenovo koupí od společnosti IBM divizi na výrobu hardwaru. Před devíti lety čínská firma koupila divizi ThinkPad, díky které se mohla jednodušeji prosadit na trhu s notebooky.