Brýle od Lenova vypadají stejně jak Google Glass, avšak baterie je připevněná ke krku uživatele. Bližší informace o zařízení budou oznámeny až v říjnu. Lenovo nyní hledá partnery, kteří by mu pomohli vyvinout produkty od bezdrátových směrovačů až po čističky vzduchu pro jeho domácí trh v Číně. Známý výrobce počítačů se chce v rámci nové strategie spojit a investovat do technologických firem, které pracují i na jiných produktech, než jen počítačích a smartphonech.
Lenovo proto přišlo s novou platformou s názvem NBD. Jak uvedli tento týden jeho manažeři, pokud chce čínský výrobce podnikat na širším, ne jen počítačovém trhu, nemůže pouze nezávisle vyvíjet hardware a doufat, že jej prodá. „V současné době existuje příliš mnoho druhů zařízení, která můžete vyrábět. Je to příliš široký záběr a jedna společnost to nezvládne,“ uvedl první viceprezident Čchen Sü-tung. V rámci platformy NBD mohou partneři získat financování, zapojit se do výzkumu a vývoje či získat logistickou podporu.
V současné době je NBD určeno pouze pro čínský trh, Lenovo by však platformu mohlo využít k vyvinutí produktů pro mezinárodní distribuci. „Tato platforma může našim partnerům pomoci rychle začít prodávat produkty a vytvořit pro trh rychlý dodavatelský řetězec,“ dodal Čchen. Kromě vlastních chytrých brýlí se Lenovo spojilo ještě s americkým výrobcem brýlí Vuzix, který tak na čínský trh uvede své vlastní brýle M100. Ty využívají systém Android a pohání je dvoujádrový procesor na frekvenci 1 GHz. Na trh by měly přijít letos v září za zhruba 1300 dolarů.
Německá společnost Luftmed pracuje v rámci programu NBD na cenově dostupné čističce vzduchu, kterou bude možné ovládat pomocí smartphonu. Nový Air X330 má nabídnout čistší vzduch a přesnější statistiky než konkurenční produkty. Na konferenci Lenova tento týden byl k vidění také bezdrátový směrovač vyvinutý ve spolupráci s jinými čínskými společnostmi, který lze spravovat na dálku pomocí mobilního zařízení.
Lenovo již v minulosti nové kategorie svých produktů ukazovalo v Číně před tím, než se rozhodlo je prodávat na jiných trzích. Tento postup čínská společnost zvolila u smartphonů, tabletů i chytrých televizorů.
Partnerské programy v současné době spouštějí i další čínské společnosti. V dubnu tohoto roku nejpopulárnější internetový vyhledávač v zemi Baidu oznámil svůj vlastní projekt, v rámci kterého chce přilákat výrobce hardwaru k výrobě chytrých zařízení s použitím jeho technologie.