Společnost získala nedávno dva nové patenty, jeden pro odolnější a flexibilnější verzi svých chytrých brýlí, druhý pro samořídicí kamion.
Patent na design svých nových Google Glass získala společnost 9. února. Obsahuje závěsný mechanismus těsně nad pravým okem uživatele, který umožňuje displej kdykoli odklopit a umožnit tak nezacloněný výhled. Kromě toho by sám displej měl být o něco odolnější a silnější.
Mluvčí Googlu se k patentům nevyjádřil. „Vlastníme patenty na mnoho nápadů – některé z těchto nápadů později dospějí k reálným produktům nebo službám, jiné ne,“ napsal v e-mailu Computerworldu. „Možnost vzniku potenciálních produktů by se neměla nutně vyvozovat z našich patentů.“
Ačkoli patent nespecifikuje, že nová verze Google Glass bude mířena na zákazníky v podnikové sféře, analytici tvrdí, že technologie by byla perfektní právě pro byznys třídu.
„Je hezké vidět Google vyrobit produkt tak vhodný pro podniky,“ říká Zeus Kerravala, analytik firmy ZK Research. „Obvykle se snaží přesunout běžné technologie přímo do byznysu, ale tentokrát to vypadá, že se pokouší brát v potaz specifické požadavky podniků – jako kvalitnější displej.“
Původní Google Glass se světu představily během I/O vývojářské konference v roce 2012. S procesorem, pamětí a displejem, uživatelé nosící chytré brýle mohou např. fotit a natáčet videa a pak je přímo nahrávat na sociální sítě. Také by je mohli užívat třeba pro zobrazování zpráv, anebo mapy města, kterým právě prochází.
Přestože si Google Glass vysloužily značnou, veskrze pozitivní, celosvětovou pozornost, nevyhnula se jim i kritika – a to především v oblasti ochrany soukromí. Google je nakonec stáhl, aby pozměnil design a funkcionalitu.
Nový patent zřejmě nabízí vhled alespoň do části z toho, co Google na chytrých brýlích mění. „Vypadá to o něco rozbustněji,“ řekla Ezra Gottheil, analytička pro firmu Technology Business Research. „Myslím, že Glass projekt je nyní více orientovaný na podnikovou sféru, než původně byl. Závěsný displej činí brýle flexibilnější, použitelnější pro širší spektrum činností.“
Pokud by se např. zaměstnanec podniku měl setkat se zákazníky a před okem mu přitom visel displej, mohlo by to pro ně působit nepříjemně. Možnost ho odklopit by usnadnila komunikaci s lidmi, dodává analytička.
Kromě toho Google obdržel ve stejný den, tedy 9. února, také patent na autonomní nákladní vůz. Patent popisuje kamion bez řidiče se separátními zabezpečenými prostory či přihrádkami obsahujícími cokoli, co vůz zrovna převáží. Zákazník si zboží převezme tím způsobem, že obdrží kód, který naťuká do klávesnice umístěné na příslušné přihrádce, a zboží vyjme.
„Je to dobrý nápad. Pizza se nepřiveze sama,“ řekla Gottheilová. „Zákazník musí přivezené zboží převzít osobně, což znamená, že na něj musí čekat, takže by se to asi užívalo spíše lokálně. Jídlo na počkání je očividné využití.“
Analytik Kerravala dodává, že jde o skvělé uplatnění technologie samořiditelného auta, na kterém Google pracuje již několik let.
„Nemyslím si, že zákazníky zajímá, jak dostanou své zboží, a toto může snížit jak provozní ceny, tak přepravní dobu,“ řekl Kerravala.