LG otevřelo první značkovou prodejnu v ČR

2. 7. 2009

Sdílet

 Autor:
Nová značková prodejna LG, první svého druhu nejen v Česku ale dokonce v celé EU byla včera otevřena v brněnském nákupním centru Avion.

LG tím zahajuje pilotní projekt značkových prodejen kterým v budoucnu hodlá pokrýt největší Česká a Slovenská města a posléze využít zkušenosti v ostatních Evropských zemích.

Zatímco někteří japonští výrobci spotřební elektroniky otevřeli řetězce značkových prodejen již na počátku devadesátých let, LG doposud patřilo ke značkám, které se spoléhaly na tradiční distribuční sítě a prodejní kanály – tedy specializované prodejce, specializované řetězce a hypermarkety. Značková prodejna, kteoru otevřelo LG v Brněnském Avionu (nákupní centrum je umístěno u křižovatky dálnic D1 a D2 a je tedy snadno dostupné velkému počtu zákazníků ze severní i jižní Moravy) je další ukázkou pokroku, který LG v budování své značky v posledních letech dosáhlo.

První značková prodejna o rozloze cca 40 metrů čtvereční nabízí výběr nejnovějších modelů LCD a plasmových televizorů či mobilních telefonů a ukázku několika zajímavých modelů z oblasti bílého elektra (například lednice a pračka ze série Svarowski) či domácího kina. Rozloha prodejny tak sice neumožňuje předvést produktové portfolio LG v plné šíři – to ale podle Víta Šuberta, výkonného ředitele LG Česká republika, nebylo cílem. LG má podle něj v plánu budovat dva typy značkových prodejen, první jsou malometrážní obchody jako je ten v Brněském Avionu, druhým by měly být rozsáhlejší prodejny kde budou vytvořeny ukázkové místnosti s instalacemi audio a video či bílého elektra. Všechny značkové prodejny budou provozovány ve spolupráci s partnery (v případě prvního obchodu je to společnost Euronics), kteří zajistí odborný personál a budou prodejny provozovat. Další značkové prodejny by měly být postupně otevřeny vedle Brna například také v Bratislavě, Olomouci, Plzni a Praze.

Otevření značkové prodejny LG


LG spouští projekt značkových prodejen v Česku (a na Slovensku) coby pilotní. Pokud se osvědčí, budou zkušenosti využity pro budování značkových prodejen ve velké Británii, Německu či Francii. Korejský výrobce tak opět využívá Česko coby „testovací trh“ – je tomu tak údajně díky vhodné kombinaci velikosti trhu a „odbornosti“ i náročnosti českých, moravských, slezských a slovenských zákazníků.

Vydá se LG směrem k High-Endu?

Když LG v loňském roce přivezlo do Prahy audiofilskou legendu Marka Levinsona, byl to pro mnohé znás malý svátek. Muž s obrovským charisma a láskou k hudbě si nás rychle získal, nebylo nám ale zcela jasné, jak hodlá jeho „devizu“ LG do budoucna využít – tedy pochopitelně vedle již tehdy běžící kampaně „laděno Markem Lewinsonem“ na řadu televizorů, domácích kin a některé mikrosystémy.

Přestože „laděné“ modely od LG nabízí ve svých kategoriích výrazně nadprůměrný zvuk, jde i s ohledem na cenu, jak ostatně Mark Levinson sám během ukázek zdůraznil, spíše o příjemný a vyladěný než naprosto věrný zvukový přednes. LG navíc doposud mohlo využívat „značku“ Lewinsonova jména pouze v omezené míře. To by se však mělo změnit již v příštím roce – a jak jsme se dozvěděli při diskusi s lidmi z vedení LG Česká Republika během slavnostního otevření první značkové prodejny v Brněnském Avionu, můžeme se posléze těšit i na novinky, které by měly atakovat přinejmenším část trhu s kvalitním zvukem. Připravované velkometrážní značkové prodejny LG totiž nabídnou mimo jiné také specializované poslechové místnosti určené právě pro novinky, které (to je ale naše čirá spekulace) možná ponesou Levinsonovo jméno.

Neočekáváme, že by korejský výrobce útočil na nejrenomovanější značky z oblasti high-end audia, je ale možné, že chce, přinejmenším v některých oblastech, konkurovat výrobcům jako je Yamaha, Onkyo či Denon.

Otevření značkové prodejny LG

Otevření značkové prodejny LG

bitcoin_skoleni

Otevření značkové prodejny LG

Otevření značkové prodejny LG