LinkedIn umožní uživatelům publikovat články

Sdílet

 Autor: © Tommi - Fotolia.com
Účet na sociální síti LinkedIn, která slouží převážně k navazování profesních kontaktů a hledání zaměstnanců, má již 300 milionů lidí. A počínaje středou LinkedIn uživatelům umožňuje vyjadřovat své názory ve formě článků.

Společnost plánuje umožnit psaní článků všem svým členům pomocí jednoduchého nástroje přímo na svém webu. Ze začátku se články zobrazí pouze lidem, které má autor v kontaktech, pokud však získají dostatečnou oblibu, dostanou se i k širšímu publiku.

LinkedIn nabízí platformu pro takzvané „ovlivňovatele“, mezi které patří například Bill Gates nebo americký prezident Barack Obama již od října roku 2012, a autoři těch nejlepších článků mají nyní příležitost se mezi tyto osobnosti zařadit.

„Prošli jsme některá data a věříme, že se na LinkedInu nashromáždilo 432 milionů let profesionálních zkušeností,“ řekl v úterním rozhovoru produktový manažer LinkedInu, Ryan Roslansky.

Tento krok LinkedInu následuje aplikaci Paper, kterou nedávno spustil Facebook. Paper také využívá zajímavý obsah, který uživatelé sociálním sítím poskytují zcela zdarma. Facebook k výběru nejlepšího obsahu využívá kromě uživatelů samotných i počítačových algoritmů.

Facebook i LinkedIn chtějí uživatele nalákat, aby se na jejich web vraceli častěji a trávili tam více času. Obě společnosti vybírají obsah a ten nekvalitní filtrují, uživatelům se snaží přinášet pouze takové články, které jsou založeny na jejich zájmech a lokaci. „Rozhodně věřím, že člověk spolupracující se strojem je dnes ideální klíč k výběru nejlepšího obsahu,“ řekl Roslansky.

LinkedIn tuto funkci testoval v uzavřeném okruhu 300 členů, Roslansky články některých členů skupiny zveřejnil na blogu společnosti. Uživatelé, kteří vydají článek pomocí nové platformy, si ponechají autorská práva k obsahu, ale LinkedIn si vyhrazuje právo obsah použít a zveřejnit ho, jak si zamane. Autoři nebudou mít nárok na odměnu.

ICTS24

LinkedIn doufá, že uživatelé budou chtít články vydávat převážně proto, aby se stali na sociální síti známějšími a vylepšili tak svůj profesionální profil.