Společnost plánuje umožnit psaní článků všem svým členům pomocí jednoduchého nástroje přímo na svém webu. Ze začátku se články zobrazí pouze lidem, které má autor v kontaktech, pokud však získají dostatečnou oblibu, dostanou se i k širšímu publiku.
LinkedIn nabízí platformu pro takzvané „ovlivňovatele“, mezi které patří například Bill Gates nebo americký prezident Barack Obama již od října roku 2012, a autoři těch nejlepších článků mají nyní příležitost se mezi tyto osobnosti zařadit.
„Prošli jsme některá data a věříme, že se na LinkedInu nashromáždilo 432 milionů let profesionálních zkušeností,“ řekl v úterním rozhovoru produktový manažer LinkedInu, Ryan Roslansky.
Tento krok LinkedInu následuje aplikaci Paper, kterou nedávno spustil Facebook. Paper také využívá zajímavý obsah, který uživatelé sociálním sítím poskytují zcela zdarma. Facebook k výběru nejlepšího obsahu využívá kromě uživatelů samotných i počítačových algoritmů.
Facebook i LinkedIn chtějí uživatele nalákat, aby se na jejich web vraceli častěji a trávili tam více času. Obě společnosti vybírají obsah a ten nekvalitní filtrují, uživatelům se snaží přinášet pouze takové články, které jsou založeny na jejich zájmech a lokaci. „Rozhodně věřím, že člověk spolupracující se strojem je dnes ideální klíč k výběru nejlepšího obsahu,“ řekl Roslansky.
LinkedIn tuto funkci testoval v uzavřeném okruhu 300 členů, Roslansky články některých členů skupiny zveřejnil na blogu společnosti. Uživatelé, kteří vydají článek pomocí nové platformy, si ponechají autorská práva k obsahu, ale LinkedIn si vyhrazuje právo obsah použít a zveřejnit ho, jak si zamane. Autoři nebudou mít nárok na odměnu.
LinkedIn doufá, že uživatelé budou chtít články vydávat převážně proto, aby se stali na sociální síti známějšími a vylepšili tak svůj profesionální profil.