Má televize v mobilech skrytý potenciál?

16. 10. 2008

Sdílet

Příjem televizního vysílání v mobilních telefonech je u nás minoritní záležitostí, o možnosti příjmu TV v mobilu sice vědí téměř dvě třetiny respondentů, avšak aktuálně ji využívá jen 1 % lidí.

bitcoin školení listopad 24

Celkově o možnosti příjmu TV v mobilu podle výzkumu provedeného agenturou Mediaresearch ví téměř dvě třetiny respondentů, avšak aktuálně ji využívá jen 1 % lidí a 7 % lidí se tuto službu chystá vyzkoušet. Důvodem pro nízké využití této služby může být i fakt, že necelých třicet procent respondentů zatím nemá pro příjem TV vhodný telefon. Malá část dotazovaných už TV v mobilu vyzkoušela, ale dále ji nepoužívá (3 %). Obecně odmítavý postoj k této službě má necelá třetina lidí, přitom 9 % respondentů o této možnosti ani neví a nezajímá je.




Určitým prostorem pro rozšíření této služby mezi další diváky by mohl být nákup mobilního telefonu, který příjem TV umožňuje. Ke zvážení možnosti pořídit si nový mobil z důvodu získání možnosti sledovat na něm TV se kladně vyjádřila čtvrtina respondentů. Celá polovina tuto variantu spíše nepřipouští a čtvrtina zcela zamítá.

Nejvíce by lidé uvítali možnost sledovat v mobilu zpravodajské pořady (60 %). Poměrně velkému zájmu by se dle odpovědí těšily i zábavné (44 %) a hudební (42 %) pořady. Přibližně třetina respondentů by pak upřednostňovala možnost sledovat seriály, dokumenty, celovečerní filmy a sport. Naopak nejméně lidí láká možnost sledovat v mobilu televizní reklamu a teleshopping a větší zájem nevyvolávají ani dětské a ranní pořady, bulvární témata a amatérská videa, které respondenti označili jen v 10 % případů (viz graf níže).

Přestože v současnosti sleduje televizi v mobilu jen minimum lidí, má o této možnosti ponětí poměrně velká část populace. Vzhledem k tomu, že čtvrtina respondentů zvažuje nákup mobilu, který by sledování TV umožnil, můžeme do budoucna očekávat nárůst počtu mobilních diváků.

- - Čestmír Žák