Určitým prostorem pro rozšíření této služby mezi další diváky by mohl být nákup mobilního telefonu, který příjem TV umožňuje. Ke zvážení možnosti pořídit si nový mobil z důvodu získání možnosti sledovat na něm TV se kladně vyjádřila čtvrtina respondentů. Celá polovina tuto variantu spíše nepřipouští a čtvrtina zcela zamítá.
Nejvíce by lidé uvítali možnost sledovat v mobilu zpravodajské pořady (60 %). Poměrně velkému zájmu by se dle odpovědí těšily i zábavné (44 %) a hudební (42 %) pořady. Přibližně třetina respondentů by pak upřednostňovala možnost sledovat seriály, dokumenty, celovečerní filmy a sport. Naopak nejméně lidí láká možnost sledovat v mobilu televizní reklamu a teleshopping a větší zájem nevyvolávají ani dětské a ranní pořady, bulvární témata a amatérská videa, které respondenti označili jen v 10 % případů (viz graf níže).
Přestože v současnosti sleduje televizi v mobilu jen minimum lidí, má o této možnosti ponětí poměrně velká část populace. Vzhledem k tomu, že čtvrtina respondentů zvažuje nákup mobilu, který by sledování TV umožnil, můžeme do budoucna očekávat nárůst počtu mobilních diváků.
- - Čestmír Žák