Malé děti se učí dříve technickým než životním dovednostem

23. 1. 2011

Sdílet

V dnešní době je pravděpodobnější, že malé děti umí pracovat s počítačovou myší, hrát počítačové hry a používat chytrý telefon, než aby uměly plavat, zavázat si tkaničky od bot, či si připravit snídani.

V dnešní době je více pravděpodobné, že malé děti umí pracovat s počítačovou myší, hrát počítačové hry a používat chytrý telefon, než aby uměly plavat, zavázat si tkaničky od bot, či si připravit snídani. Data pochází z nové studie Digitální deníky společnosti AVG Technologies. Digitální deníky od AVG jsou souborem studií zaměřených na proměnu interakce dětí s technologiemi.

Této druhé části průzkumu se zúčastnilo 2 200 matek s přístupem na internet spolu s jejich dětmi ve věku 2 – 5 let v USA, Kanadě, Velké Británii, Francii, Itálii, Německu, Španělsku, Japonsku, Austrálii a na Novém Zélandu. Matky obdržely seznam technických a životních dovedností s dotazem, které z nich jejich malé děti ovládají. Klíčové výsledky jsou následující:

1 – Více malých dětí umí hrát počítačovou hru než jezdit na kole. To znamená, že 58 procent dětí ve věku 2 – 5 let ví, jak se hraje jednoduchá počítačová hra. Ve Velké Británii a Francii se toto číslo zvyšuje dokonce na 70 procent. Nadto 44 procent 2 – 3 letých dětí je schopno hrát počítačovou hru. Pro srovnání, 43 procent 2 – 3 letých dětí umí jezdit na kole.

2 – Více dětí ve věku 2 – 5 let si umí hrát s aplikací chytrého telefonu (19 procent) než si zavázat tkaničky od bot (9 procent). Téměř stejný počet 2 – 3 letých dětí (17 procent) ovládá aplikaci chytrého telefonu stejně jako 4 – 5 leté děti (21 procent).

3 – Více malých dětí si dokáže otevřít webový prohlížeč (25 procent), než aby uměly plavat bez dopomoci (20 procent).

4 – U mladých děvčat a chlapců neexistuje genderové rozdělení v oblasti technických znalostí. Stejně tolik chlapců (58 procent) jako dívek (59 procent) umí hrát počítačovou hru či si zatelefonovat mobilním telefonem (28 procent chlapců, 29 procent děvčat).

5 – Matky ve věku 35 a více let lépe zvládají naučit své děti životním zkušenostem. Například 40 procent malých dětí s matkami ve věku 35 let a více umí napsat své jméno, ve srovnání s 35 procenty malých dětí, jejichž matkám je 34 a méně let.

6 – Evropské děti ve věku 2 – 5 let předběhly své americké vrstevníky ve schopnosti si zatelefonovat mobilním telefonem (44 procent v Itálii oproti 25 procentům v USA), zahrát počítačovou hru (70 procent ve Velké Británii oproti 61 procentům v USA) a jak pracovat s počítačovou myší (78 procent ve Francii oproti 67 procentům v USA).  
Foto: Thinkstock