Demo Mass Effectu 2, které jsme hráli, jasně ukázalo, že planetární kolonie Omega rozhodně není místem, kde by byli lidé v bezpečí. Ještě než jsme stihli vzít do rukou ovladače Xboxu v centrále EA v Redwood City, velitel Shepard byl mrtvý. A nebyli to mocní Reapeři, kteří ohrožovali Mléčnou dráhu, nebyl to dokonce ani Legie, mysteriózní vrah rasy Gethů, který se objevil v úplně prvním traileru Mass Effect 2. Ze všech věcí, které našeho hrdinu mohly zabít, to byl obyčejný jed v pití.
"Ano, i taková věc se může stát," zavtipkoval si zástupce studia Bioware, když znovu načítal hru. Batariané, hlavní protivníci v titulu Mass Effect Galaxy pro iPod Touch/iPod, a jedna z méně důvěryhodných ras v Mass Effectu, stále nesnáší rasu lidí (která v galaxii stále není nijak populární). Musíte si proto dávat pozor na vše a Bioware chtějí, abyste si ze hry zapamatovali i takovéto malé detaily. Přeji jenom, když jste jedním z nejslavnějších lidí, dali byste si pití od čtyřoké bestie, která celý svůj život nesnáší vaši rasu?
Vaše přežití v těžební kolonii Omega zcela závisí na vašem chování vůči "bytostem" na planetách.
Větší galaxie, větší ohrožení
Mass Effect 2 je plný malých záludností a Bioware se snaží vytvořit epické vesmírné pokračování ještě nebezpečnějším a smrtonosnějším. Všechno je také mnohem menší - od šancí, že Velitel Shepard přežije sebevražednou misi, po záchranu lidstva před naprostým vyhlazením. Při hraní dema jsme ochutnali pouze malou část a to již výše zmiňovanou kolonii Omega, která je pro svět Mass Effectu něco jako Oakland pro Californii - "srdce zla " obydlené zločinci a bytostmi žijícími na hraně zákona od bůhví kudy.
Při pohledu na těžební kolonii je vidět, že Bioware posouvá vizuální efekty Mass Effectu 2 za hranici možností: úžasně budovy a osvětlení, obloha táhnoucí se na míle daleko, zkrátka pastva pro oči. Dokonce, i když jsme se dostali na misí určené místo, do klubu "Afterlife", žasli jsme nad vysokými stropy a vetřelci naplněným salonem. Takové efekty si člověk skutečně užije jen na pořádně široké HD televizi.
Kulka pro každého nepřítele
Na rozdíl od pasti s otráveným koktejlem, do které jsme spadli, je většina hrozeb v Mass Effectu 2 trošičku jasnějších, jako například houf žoldáků ženoucích se proti vám úzkou chodbou mohutně podporujících svá slova střelbou ze zbraní. Od prvního Mass Effectu se však liší v soubojovém systému, který je více orientovaný na akci a podporuje hráče ve využívání předmětů ke krytí. Podobně jako v Gears of War se Shepard a jeho společníci mohou krýt za zdmi a jinými neživými předměty a lépe tak čelit vlnám nepřátel, aniž by to pokaždé koupili.
Protivníci v Mass Effectu 2 jsou totiž daleko chytřejší. Už nebudou vbíhat do palebné linie jako krávy na porážku, ale jsou pečlivě vybaveni různými typy munice, skrývají se za čím jen mohou, používají průzkumné jednotky a dokonce se i léčí a používají předměty.
My jsme Legie
A jako kdyby Velitel Shepard neměl dost starostí, ještě ho pronásleduje bytost, díky které vypadá Terminátor asi tak nebezpečně, jako Méďa Béďa. Bytost je známá jako Legie, a je to válečník geth, který si uvědomil sám sebe a odpojil se od kolektivu a je posedlý ulovením Sheparda. Jak moc je posedlý? No řekněme, že značka N7 ze staré zbroje aliance se mu na hrudník nepřidělala sama. Legie je mysteriózní bytostí a jak ukazuje spousta nápověd, může se tahle vraždící bestie stát dokonce součástí Shepardovy posádky. Jaké činy musí hráč udělat, aby tohohle šíleného vraždícího robota získal jako člena posádky? To se snad brzy dozvíme.
Autor: McKinley Noble, GamePro.com
Překlad: David Kindl