Příjmy společnosti Mozilla v roce 2017 vzrostly o 8 %, její výdaje však vzrostly o 17 %. Celkové příjmy Mozilly za loňský rok činily 562 milionů dolarů, přičemž převážnou část z této sumy – až 96 % – tvoří finance získané za licenční poplatky, ponejvíce od vyhledávačů.
Ještě v roce 2016 tvořil tento podíl 93 % a ukazuje se, že opuštění Yahoo a opětovné nasmlouvání Googlu jakožto defaultního vyhledávače v USA, Kanadě a několika dalších zemích, nemělo na celkové příjmy společnosti až tak výrazný vliv. Mimochodem, Mozilla se s Yahoo kvůli ukončení spolupráce dodnes soudí – Mozilla mohla od smlouvy odstoupit, pakliže by bylo Yahoo prodáno, ale nadále by společnosti příslušela nasmlouvaná cena v plné výši, Yahoo přitom v loňském roce za 4,5 miliardy dolarů odkoupila společnost Verizon.
Zatímco ale příjmy Mozilly mírně rostou, její výdaje rostou ještě o něco víc, meziročně o 17 %. Většinový díl výdajové sumy – 60 % – jde na vývoj softwaru. Největší nárůst však zaznamenaly výdaje na „branding a marketing“, které meziročně vzrostly z 47 milionů dolarů na 66 milionů.
Logicky se tak loni snížil celkový zisk Mozilly, a to o 6 %, ze 108 milionů dolarů na 101 milionů.
Obecně ale Mozilla nadále zůstává ekonomicky stabilní firmou, které se navíc daří zvyšovat objem peněz v rezervním fondu, meziročně o 65 milionů dolarů na současných 464 milionů – jde o částku, která by firmě vystačila na provoz po dobu 13 měsíců, jestliže by veškeré její příjmy ze dne na den vypadly.
Co obsáhlý finanční report Mozilly nezmiňuje, je to, jak si její vlajková loď Firefox stojí ve srovnání s konkurencí. Jak totiž ukazují statistiky, popularita Firefoxu nadále klesá, v říjnu její uživatelský podíl činil jen 9,3 %.
Přitom v závislosti na rozšířenosti prohlížeče se mění i výše licenčních poplatků, které jsou pro Mozillu s ohledem na velikost jejich podílu na celkových příjmech, obzvlášť zásadní; Google, Microsoft i Apple mají zdroje příjmů mnohem více diverzifikované.