Cílem NGO Awards bylo najít inspirativní příběhy o tom, jak technologie pomáhají v neziskovém sektoru. Hledali jsme originální příklady dobré praxe, které pomohly zajímavým způsobem propojit technologie se životem neziskové organizace a neziskových projektů a budou i inspirací pro ostatní.
Vítězem kategorie „Kancelář v cloudu“ se stalo Centrum sociálních služeb Ostrava. Jedinečný příběh neziskové organizace, která se v důsledku růstu dostala do problémů typických pro jakoukoli úspěšnou malou či střední firmu. Rychlý rozvoj přinesl problémy v oblasti komunikace, organizace práce či efektivity procesů.
Dokázala se ale zastavit, udělat si čas na zhodnocení stávající situace a zavedení progresivních technologií, které snížily procesní zatížení a rozšířily prostor pro realizaci aktivit, pro které byla neziskovka zřízena – např. domy na půl cesty, pomoc nezaopatřeným matkám a různé sociální služby.
„Díky Office 365 je pro nás dnes zcela běžné, že sdílíme dokumenty v cloudu, voláme si přes Skype a využíváme interní sociální síť Yammer. I přesto, že sedíme každý v jiné části Ostravy, opět dokážeme fungovat jako jeden tým,“ říká Jiří Drastík z Centra sociálních služeb Ostrava.
Díky Office 365 pro neziskovky, který Microsoft nabízí neziskovkám bezplatně, propojili 60 zaměstnanců centra roztroušených po celé Ostravě a zlepšili tak dostupnost služeb i komunikaci.
Vítězem druhé kategorie „Technologie pro každý den“ se stala Nadace Bona za netradiční využití Microsoft Office ve volnočasovém klubu pro lidi s duševním onemocněním, schizofrenií.
„V klubu se klienti učí pracovat s netradičními funkcemi kancelářského balíku Microsoft Office, což nám pomáhá vytvářet kreativní příležitosti, jak vyplnit volný čas našich klientů, což je v rámci léčby schizofrenie klíčovým faktorem úspěchu,“ dodává Filip Vrbický, ředitel Nadace Bona.
Třetí kategorie byla zaměřena na „Procesy a infrastrukturu“. Vítězem se stala Společnost pro vývojovou rehabilitaci, jež našla netradiční způsob jak nabídnout oblíbenou rehabilitační Vojtovu metodu druhé generace většímu počtu pacientů.
Technologie v tomto případě pomáhají kontrolovat provádění rehabilitace na dálku v pohodlí domova pacientů za účasti externích spolupracovníků, často lidí z úřadu práce. Ti provedou domluvenou léčbu, nahrají terapii na video a pošlou na Microsoft server, díky kterému může léčbu flexibilně a kdykoli zhodnotit zkušený terapeut.
„Serverové řešení od Microsfotu nám pomáhá šetřit náklady, čas našich fyzioterapeutů i pacientů a zvyšuje množství provedených terapií. Pro účely léčby na dálku využíváme například i Skype, prostřednictvím kterého léčíme pacienty v USA,“ říká Václav Krucký, ředitel SVR.