Microsoft Bing - nový vyhledávač uvede masivní kampaň

26. 5. 2009

Sdílet

Internetový vyhledávací systém od společnosti Microsoft bude spuštěn pod novým názvem. Namísto původně oznámeného Kumo se nástupce služby Live Search dostane na trh pod značkou Bing.

Microsoft Bing


Kromě nového názvu vyhledávače Microsoft představil i své plány na reklamní kampaň. Podle zdrojů internetového odborného magazínu AdvertisingAge hodlá Microsoft na propagaci vyhledávače Bing vynaložit obrovskou sumu v rozmezí 80 až 100 miliónů amerických dolarů. Kromě internetového prostoru má jít o propagaci v tradičních médiích jako je tisk, televize či rozhlas. Pro představu - celkový reklamní rozpočet Googlu pro rok 2008 činil „pouhých“ 28 miliónů dolarů. Microsoft do své reklamní kampaně vkládá velké naděje a doufá, že povede k většímu úspěchu vyhledávače Bing a polepší si tak oproti svému předchůdci Live Search.

 

Podle Microsoftu však není hlavním cílem reklamy napadat konkurenční vyhledávací nástroje, jako jsou například Google, Yahoo či Ask.com. Místo toho se tato globálně orientovaná kampaň bude snažit přesvědčit potencionální uživatele, že Bing je zcela novým vyhledávacím nástrojem, který lze hrdě nazývat „vyhledávačem dneška.“ Microsoft přitom popisuje některé nedostatky současných vyhledávacích nástrojů, kdy například ve 25 procentech všech případů uživatel neklikne na některý z nabízených výsledků vyhledávání, ale místo toho použije tlačítko Zpět a kýženou frázi zadá znovu v pozměněné formě.

 

Microsoft však věří, že u nástroje Bing se uživatel s neschopností najít to, co hledá, na první pokus, nesetká. K tomu by měly přispět i související kategorie, které se zobrazí na stránce s výsledky hledání. Jejich existenci potvrdily i první obrázky, které unikly v březnu letošního roku. Tak například, pokud dá uživatel vyhledávat konkrétní výrobek, kromě základních výsledků se zobrazí i odkazy na recenze, manuály či ceny.

 

Svým novým přístupem k internetovému vyhledávání by Microsoft mohl slavit úspěch. Přesto mu však v cestě za úspěchem stojí současné stálice, které ve svých plánech nechtějí zaostávat. Již dříve jsme vás informovali, že Google přišel se sémantickým vyhledáváním. Tato technologie umožňuje identifikovat spojení a pojmy související se zadaným dotazem a zlepšuje i seznam nabízených termínů souvisejících s vyhledávaným pojmem.

 

Zajímavým přírůstkem na trhu s vyhledávači je pak i projekt Wolfram Alpha, který byl spuštěn teprve nedávno. V jeho případě však jde o zcela novou kategorii - využívá zpracování přirozeného jazyka, což uživatelům umožňuje vkládat dotazy ve stejném tvaru, ve kterém by je položili i při běžné konverzaci.

ICTS24

 

Foto: Pixmac