Už v loňském červnu přitom Microsoft potvrdil prodání 150 milionů kopií za prvních 9 měsíců, díky čemuž se Windows 7 staly údajně nejrychleji prodávaným OS v jeho historii. Jak je vidět, tempo prodejů se za dalších 9 měsíců ještě zvýšilo a významnou roli v tomto případě hrají zejména firmy, které se začaly chystat na přechod na nový OS.
Brandon LeBlanc z Microsoftu se odkazuje na údaje analytické společnosti IDC, která prý odhaduje, že již zhruba v 90 % firem probíhá migrace na Windows 7. Microsoft s migrací spojuje i návratnost investice do nového OS ve výši 131 % za jeden rok. To má být docíleno úsporou ve výši 140 dolarů ročně na jeden migrovaný počítač.
Nárůst podílu Windows 7 je ovšem do velké míry způsoben zejména migrací z Visty a uživatelé Windows XP se svého „oblíbeného“ operačního systému vzdávají jen velmi neradi. Podle měření společnosti Net Applications mají Windows XP na globálním trhu stále nadpoloviční podíl (54,39 %), následovány Windows 7 (24,17 %) a Vistou (10,56 %). Další operační systémy, jako Mac OS a Linux dohromady mají lehce nad 6 %. Odlišné údaje uvádí StatCouter, podle kterého se již propast mezi Windows XP a Windows 7 rychle zmenšuje. Windows XP totiž podle něj mají podíl jen 47,32 %, zatímco sedmičky údajně již 30,6 %. V USA dokonce již podíl Windows 7 překonal Windows XP, ale ve zbytku světa většinou stále kralují „xpéčka“.
Microsoft se přitom snaží uživatele od Windows XP odpoutat. Spolu s jeho kampaní pro likvidaci Internet Exploreru 6 začal nabízet i gadget, jenž lze nainstalovat na plochu a který odpočítává zbývající čas do ukončení podpory Windows XP v roce 2014 (ke stažení je zde). Ironií ovšem je, že tento gadget funguje jen pod Vistou a Windows 7, takže jej mohou používat jen ti, kteří už z Windows XP migrovali a nemusí se tedy konce podpory obávat. Další strategií Microsoftu je pak nabídka aplikací, které již Windows XP nepodporují, jako je např. Internet Explorer 9. Analytici Gartneru předpovídají, že počet aplikací, které starý OS nemají podporovat, bude rychle přibývat.