Steve Ballmer včera v New Yorku slavnostně zahájil prodej Microsoft Office 2010, které jsou podle jeho slov revolučním produktem. Vůbec poprvé totiž kancelářská sada Microsoftu nabídne zákazníkům i propracovanou odlehčenou online verzi programů Office Web Apps. Cíl tohoto kroku je jasný - vyřadit z boje o uživatele kancelářských aplikací konkurenční Google Docs.
Google ale rozhodně nebude chtít dát svou kůži zadarmo a hned v den začátku prodeje Microsoft Office 2010 vydal na svém blogu Google Entreprise zprávu, ve které vybízí firemní zákazníky, aby místo přechodu na nový Office Microsoftu zvolili Google Docs. Na blogu také Google poukazuje na zřetelné výhody v ceně a minimálních starostí o provoz Google Docs. Komparaci Google Docs a online aplikací Microsoft Office 2010 z pohledu Googlu zobrazuje následující tabulka:
Google zároveň poukazuje i na novou verzi svých Docs (aktivovat ji můžete v nastaveních přímo ve webové službě), které jsou navíc neustále aktualizovány a vylepšovány. Na druhou stranu je ale nutno říci, že Office Web Apps Microsoftu jsou o trochu propracovanější online kancelářskou sadou. Zástupci Microsoftu se navíc dnes nechali slyšet, že Google Docs rozhodně nemůže fungovat jako online komplement k Microsoft Office. Redmondský gigant se tak chytá hozené rukavice Googlu a vyostřuje svou rétoriku vůči konkurentovi.
Doposud suverénně ovládal trh s online kancelářskými aplikacemi Google, nyní má ale konečně velkého konkurenta. Ten je možná sice dražší, těžkopádnější a jeho dosavadní aktivity na internetu byly často trochu "nešikovné", má však obrovskou výhodu ve své ohromné klientské základně z desktopového trhu. Pokud by se Microsoftu podařilo přenést jen desetinu uživatelů stolních Office k novým webovým aplikacím, bohatě by to stačilo na poražení Google Docs.