Podle poslední nezávislé studie, srovnávající oblíbenost kancelářských balíčků mezi americkými uživateli internetu s věkem nad 18 let, je kancelářský balíček OpenOffice.org pětkrát populárnější, než Google Docs.
Ve výzkumu společnosti ClickStream Technologies, který probíhal po dobu šesti měsíců u 2 400 uživatelů, se konkrétně se ukázalo, že dominantní postavení má Microsoft s podílem 51 %, 5 % lidí využívá OpenOffice.org a pouze 1 % balíček Google Docs. OpenOffice.org jsou při podle výzkumu dále používány v průměru 9.3 minut, zatímco Google Docs jen 3.4 minuty. Microsoft současně počítá s posilováním své pozice po vypuštění své sady Web Office, která bude dostupná z webu a Steve Ballmer tvrdí, že v současnosti jsou jejich produkty mnohem více konkurenceschopné vůči ostatním kancelářským balíčkům.
Nicméně je pravděpodobné, že i přes kroky Microsoftu budou například OpenOffice.org klást značný odpor, neboť po vydání verze 3.0 se projevil velmi značný zájem o tento balíček a jen za první týden si jej stáhlo 3 miliony uživatelů, za první měsíc pak údajne 10 milionů.
ClickStream dále zveřejnil, že 68 % uživatelů Google Docs používá současně i produkty Microsoftu a berou je tedy spíše jako komplementární řešení, zatímco většina uživatelů OpenOffice.org (konkrétně 74 %) již kancelářskou sadu od Microsoftu nevyužívá.
Závěr ze studie poukazuje na to, že OpenOffice.org je pro Microsoft mnohem větší konkurencí než Google Docs a ClickStream to odůvodňuje výhodou lokálně nainstalované aplikace a konzervativismem uživatelů ve využívání hostovaných řešení, i přes přítomnost některých výhod, jako je např. online spolupráce více uživatelů na jednom projektu.